hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI

Tekla Domotor

Fulltext: croatian, pdf (4 MB) pages 87-91 downloads: 439* cite
APA 6th Edition
Domotor, T. (1982). O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI. Narodna umjetnost, 19 (1), 87-91. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/51036
MLA 8th Edition
Domotor, Tekla. "O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI." Narodna umjetnost, vol. 19, no. 1, 1982, pp. 87-91. https://hrcak.srce.hr/51036. Accessed 19 Jan. 2021.
Chicago 17th Edition
Domotor, Tekla. "O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI." Narodna umjetnost 19, no. 1 (1982): 87-91. https://hrcak.srce.hr/51036
Harvard
Domotor, T. (1982). 'O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI', Narodna umjetnost, 19(1), pp. 87-91. Available at: https://hrcak.srce.hr/51036 (Accessed 19 January 2021)
Vancouver
Domotor T. O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI. Narodna umjetnost [Internet]. 1982 [cited 2021 January 19];19(1):87-91. Available from: https://hrcak.srce.hr/51036
IEEE
T. Domotor, "O DEFINICIJI FOLKLORNE DRAME U FOLKLORISTICI I TEATROLOGIJI", Narodna umjetnost, vol.19, no. 1, pp. 87-91, 1982. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/51036. [Accessed: 19 January 2021]

Abstracts
Pošavši od konstatacije da nema općeprihvaćene definicije folklorne drame, autorica upozorava i na neujednačenost terminologije. Analizira određenja folklorne drame uobičajena u povijesti kazališta i primjećuje da ona ne mogu zadovoljiti folkloristiku kojoj je potrebna drugačija definicija. Između termina folklorna drama i folklorna igra odlučuje se za folklornu igru, jer drama pretpostavlja svjesni sukob među pojedincima i društvenim grupama, a u folklornim igrama većinom nailazimo na pasivno podnošenje sudbine. Unutar folklorne drame folkloristi razlikuju: 1) mitsko-magijskooreligijske igre, 2) burleskne igre, farse i 3) historijske, pseudohistorijske ili romantične igre. Ta podjela donekle odgovara podjeli kojom se sluzi L. Smidt. Nakon što je navela primjere za spomenute kategorije, autorica primjećuje da su neke od kategorija u opadanju iii su sasvim nestale, dok s druge strane usprkos popularnosti folklornih igara u profesionalnim i amaterskim kazalištima i u audiovizualnim medijima dolazi do ozbiljnih pogrešaka u njihovoj prezentaciji, pa kao rezultat dobijamo lažni folklor. Potreba za stvaralačkim izražavanjem stvorit će prije ili kasnije novi tip folklorne igre s novim značenjima mita, magije i društvenih sukoba.

Hrčak ID: 51036

URI
https://hrcak.srce.hr/51036

Visits: 656 *