Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PAIDEIA. Starogrčka odgojno-obrazovna forma

Marko Pranjić orcid id orcid.org/0000-0001-7072-0300 ; Hrvatski studiji, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 378 Kb

str. 9-21

preuzimanja: 3.935

citiraj


Sažetak

U povijesnom naslijeđu postoje vrijednosti koje trajno čuvaju svoju svježinu, snagu, ljepotu i duboki humanistički smisao usprkos njihovoj dugovjekoj protegnutosti kroz povijest. Proučavanje i poznavanje čovjekovih stvaralačkih napora pokazalo je da je zakon sveopćeg napretka imanentno vezan za potrebu sve veće i sve dublje spoznaje čovjekova mjesta u svijetu i odraza svijeta na njega. Grčka antička kultura ili paideia potvrđuje osnovanost tih premisa i svojim gotovo neiscrpnim sadržajem otkriva opći i neprolazni značaj svega onoga što je stvorio grčki duh u umjetnosti, književnosti, znanosti, filozofiji, pedagogiji, pravu, etici itd. U najširem smislu riječi, grčka kultura već vjekovima privlači pozornost kako stručnjaka tako i amatera. Proučavanje i tumačenje njenog sadržaja postalo je predmet zanimanja cijelog niza znanstvenih disciplina, gotovo svakog iole obrazovanoga čovjeka. Tako ni zapadnoeuropska pedagogija koja vidi svoje početke u antici, naročito onoj grčkoj i rimskoj, nije mogla u tom smislu stajati po strani, nego se poput drugih znanosti i ona počela vraćati svojim izvorima i svojim korijenima.

Ključne riječi

Homer; paideia; formiranje; odgoj; ideja; lik

Hrčak ID:

51743

URI

https://hrcak.srce.hr/51743

Datum izdavanja:

30.3.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 7.905 *