hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.19 No.1-2 (105-106) Svibanj 2010.

Izvorni znanstveni članak

ODJEĆA (NE) ČINI ADOLESCENTA: SAMOPOIMANJE I POTROŠAČKA UKLJUČENOST U KUPOVINU ODJEĆE S MARKOM

Jasna JUSTINIĆ ; Zagrebačka banka d. d., Zagreb
Gordana KUTEROVAC JAGODIĆ ; Filozofski fakultet, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (267 KB) str. 187-208 preuzimanja: 1.618* citiraj
APA 6th Edition
JUSTINIĆ, J. i KUTEROVAC JAGODIĆ, G. (2010). ODJEĆA (NE) ČINI ADOLESCENTA: SAMOPOIMANJE I POTROŠAČKA UKLJUČENOST U KUPOVINU ODJEĆE S MARKOM. Društvena istraživanja, 19 (1-2 (105-106)), 187-208. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/52197
MLA 8th Edition
JUSTINIĆ, Jasna i Gordana KUTEROVAC JAGODIĆ. "ODJEĆA (NE) ČINI ADOLESCENTA: SAMOPOIMANJE I POTROŠAČKA UKLJUČENOST U KUPOVINU ODJEĆE S MARKOM." Društvena istraživanja, vol. 19, br. 1-2 (105-106), 2010, str. 187-208. https://hrcak.srce.hr/52197. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
JUSTINIĆ, Jasna i Gordana KUTEROVAC JAGODIĆ. "ODJEĆA (NE) ČINI ADOLESCENTA: SAMOPOIMANJE I POTROŠAČKA UKLJUČENOST U KUPOVINU ODJEĆE S MARKOM." Društvena istraživanja 19, br. 1-2 (105-106) (2010): 187-208. https://hrcak.srce.hr/52197
Harvard
JUSTINIĆ, J., i KUTEROVAC JAGODIĆ, G. (2010). 'ODJEĆA (NE) ČINI ADOLESCENTA: SAMOPOIMANJE I POTROŠAČKA UKLJUČENOST U KUPOVINU ODJEĆE S MARKOM', Društvena istraživanja, 19(1-2 (105-106)), str. 187-208. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/52197 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
JUSTINIĆ J, KUTEROVAC JAGODIĆ G. ODJEĆA (NE) ČINI ADOLESCENTA: SAMOPOIMANJE I POTROŠAČKA UKLJUČENOST U KUPOVINU ODJEĆE S MARKOM. Društvena istraživanja [Internet]. 01.05.2010. [pristupljeno 24.09.2018.];19(1-2 (105-106)):187-208. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/52197
IEEE
J. JUSTINIĆ i G. KUTEROVAC JAGODIĆ, "ODJEĆA (NE) ČINI ADOLESCENTA: SAMOPOIMANJE I POTROŠAČKA UKLJUČENOST U KUPOVINU ODJEĆE S MARKOM", Društvena istraživanja, vol.19, br. 1-2 (105-106), str. 187-208, svibanj 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/52197. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti je li stupanj uključenosti u
kupovinu odjeće s robnom markom povezan s aspektima
samopoimanja adolescenata i njihovim sociodemografskim
značajkama te ispitati neke karakteristike potrošačkoga
ponašanja adolescenata pri kupovini odjeće. Istraživanje je
provedeno na 316 učenika prvih i četvrtih razreda srednjih škola.
Utvrđene su razlike u povezanosti dimenzija samopoštovanja i
potrošačke uključenosti kod podskupina adolescenata različita
spola, dobi i materijalnoga položaja obitelji, što pokazuje
složenost veze između potrošačke uključenosti i samopoimanja
adolescenata. Rezultati općenito govore u prilog tomu da su
adolescenti koji imaju visoko samopoštovanje sigurniji u sebe
prilikom donošenja odluke o kupovini odjeće s markom, pa se
manje brinu ako prilikom izbora i pogriješe. Nisu utvrđene
dobne razlike, a analize po spolu pokazuju kako su mladići
zainteresiraniji za odjeću s markom nego djevojke.
Srednjoškolcima višega materijalnog statusa kupovina odjeće s
markom pruža veće zadovoljstvo nego srednjoškolcima iz
materijalno slabije stojećih obitelji. Utvrđeno je i da se
adolescenti različita spola, dobi i materijalnoga položaja obitelji
koriste raznim kriterijima i navikama pri kupovini odjeće.

Ključne riječi
adolescenti; samopoimanje; potrošačka uključenost; odjeća s markom

Hrčak ID: 52197

URI
https://hrcak.srce.hr/52197

[engleski] [njemački]

Posjeta: 3.013 *