Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Percepcija identiteta poduzeća u hrvatskim i slovačkim tvrtkama za preradu drva i proizvodnju namještaja

Denis Jelačić ; Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska
Hana Maťová ; Fakultet znanosti o drvu i drvne tehnologije Tehničkog Sveučilišta u Zvolenu, Slovačka
Kristina Bičanić ; Šumarski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 664 Kb

str. 103-110

preuzimanja: 952

citiraj


Sažetak

Identitet poduzeća različiti autori različito defi niraju i zasad ne postoji jedinstvena defi nicija. No identitet poduzeća svakako je “duša” svake kompanije i temelji se na povijesti, okruženju, prethodnom razvoju
i prepoznatljivosti na tržištu. U radu je istraživana percepcija identiteta poduzeća u poduzećima za preradu drva i proizvodnju namještaja u Hrvatskoj i Slovačkoj. Istraživanje je provedeno anketiranjem upitnikom koji je, uz opće informacije o tvrtki, sadržavao 10 pitanja vezanih za percepciju identiteta poduzeća. U Hrvatskoj je anketirano 210 poduzeća za preradu drva i proizvodnju namještaja, a u Slovačkoj 300 njih. U Hrvatskoj su na anketu odgovorile samo 43 tvrtke (20,47 %), od kojih je u razmatranje uzeto njih 35 (16,67 %). U Slovačkoj je 80 poduzeća (26,60 %) odgovorilo na upitnik, a od tog je broja analizirano 59 (19,67 %) upitnika. Dobiveni su podaci statistički analizirani primjenom χ2-testa. Osnovna hipoteza bila je da ne postoji značajna razlika u percepciji identiteta poduzeća između hrvatskih i slovačkih tvrtki za preradu drva i proizvodnju namještaja. Rezultati pokazuju da se identitet poduzeća u hrvatskim i slovačkim tvrtkama za preradu drva i proizvodnju namještaja uglavnom defi nira i izjednačuje s vizualnom prezentacijom tvrtke, njezinim imidžem i prepoznatljivošću na tržištu. Istodobno, najveći broj anketiranih misli da identitet poduzeća tvore dizajn tvrtke, komunikacija tvrtke s okruženjem i njezina filozofija. Jedina bitna razlika u odgovorima hrvatskih i slovačkih ispitanika ustanovljena je za pitanje 4. (Kako biste svojim riječima defi nirali pojam “identitet poduzeća”?).

Ključne riječi

identitet poduzeća; prerada drva i proizvodnja namještaja; percepcija identiteta poduzeća

Hrčak ID:

53699

URI

https://hrcak.srce.hr/53699

Datum izdavanja:

15.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.811 *