hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ODNOS IZMEĐU POPULARNOSTI I PRIJATELJSTVA

Sanja Simel ; Pedagogije i Hrvatskoga jezika i književnosti, Filozofski fakulet Osijek
Ivona Špoljarić ; Odjel za biologiju Sveučiliša J. J. Strossmayera u Osijeku
Vesna Buljubašić Kuzmanović ; Filozofski fakultet Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (240 KB) str. 91-108 preuzimanja: 3.672* citiraj
APA 6th Edition
Simel, S., Špoljarić, I. i Buljubašić Kuzmanović, V. (2010). ODNOS IZMEĐU POPULARNOSTI I PRIJATELJSTVA. Život i škola, LVI (23), 91-108. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/53988
MLA 8th Edition
Simel, Sanja, et al. "ODNOS IZMEĐU POPULARNOSTI I PRIJATELJSTVA." Život i škola, vol. LVI, br. 23, 2010, str. 91-108. https://hrcak.srce.hr/53988. Citirano 11.05.2021.
Chicago 17th Edition
Simel, Sanja, Ivona Špoljarić i Vesna Buljubašić Kuzmanović. "ODNOS IZMEĐU POPULARNOSTI I PRIJATELJSTVA." Život i škola LVI, br. 23 (2010): 91-108. https://hrcak.srce.hr/53988
Harvard
Simel, S., Špoljarić, I., i Buljubašić Kuzmanović, V. (2010). 'ODNOS IZMEĐU POPULARNOSTI I PRIJATELJSTVA', Život i škola, LVI(23), str. 91-108. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/53988 (Datum pristupa: 11.05.2021.)
Vancouver
Simel S, Špoljarić I, Buljubašić Kuzmanović V. ODNOS IZMEĐU POPULARNOSTI I PRIJATELJSTVA. Život i škola [Internet]. 2010 [pristupljeno 11.05.2021.];LVI(23):91-108. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/53988
IEEE
S. Simel, I. Špoljarić i V. Buljubašić Kuzmanović, "ODNOS IZMEĐU POPULARNOSTI I PRIJATELJSTVA", Život i škola, vol.LVI, br. 23, str. 91-108, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/53988. [Citirano: 11.05.2021.]

Sažetak
Ovaj se rad bavi vršnjačkim kontekstom razvoja učenika dviju osječkih osnovnih
škola s posebnim naglaskom na popularnost i prijateljstvo kao dvije najznačajnije dimenzije
vršnjačkih odnosa. Cilj je bio ispitati što učenici očekuju od najboljeg prijatelja/prijateljice i
koliko se navedena očekivanja ostvaruju u školskom kontekstu, među vršnjacima, te koliko
se odrastanjem ta očekivanja mijenjaju, uvažavajući dob i spol djeteta. Ispitivanjem je
obuhvaćeno 278 učenika od trećeg do osmog razreda. Dobiveni su rezultati prikazani
kvantitativno i kvalitativno, rangirani prema pet najznačajnijih odrednica prijateljstva te
njihovim implikacijama na prijateljstva u razrednom/školskom okružju, a značajnost razlika u
odgovorima između djevojčica i dječaka ispitana je hi kvadrat testom. Rezultati su pokazali
da su popularnost i prijateljstvo dvije različite forme socijalnog iskustva koje su konceptualno
i empirijski povezane. Iskrenost se i povjerenje pokazuju kao poveznice prijateljstava i
popularnosti (prihvaćenosti) kod starijih učenika, a kod mlađih dobrota, pomoć i iskrenost.
Odrastanjem djeteta simetrični reciprocitet tih odnosa se mijenja, obzirom na dob i spol, u
kojima se sve više prepoznaju potrebe i želje kao ravnoteža između bliskosti i individualnosti.

Ključne riječi
škola; vršnjački odnosi; popularnost; prijateljstvo

Hrčak ID: 53988

URI
https://hrcak.srce.hr/53988

[engleski]

Posjeta: 5.250 *