hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

UTEMELJENJE I RAD ŠKOLSKIH KNJIŽNICA U HRVATSKOJ DO KRAJA XIX. STOLJEĆA

Emerik Munjiza ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek
Snježana Kragulj ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (258 KB) str. 153-168 preuzimanja: 819* citiraj
APA 6th Edition
Munjiza, E. i Kragulj, S. (2010). UTEMELJENJE I RAD ŠKOLSKIH KNJIŽNICA U HRVATSKOJ DO KRAJA XIX. STOLJEĆA. Život i škola, LVI (23), 153-168. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/54023
MLA 8th Edition
Munjiza, Emerik i Snježana Kragulj. "UTEMELJENJE I RAD ŠKOLSKIH KNJIŽNICA U HRVATSKOJ DO KRAJA XIX. STOLJEĆA." Život i škola, vol. LVI, br. 23, 2010, str. 153-168. https://hrcak.srce.hr/54023. Citirano 16.09.2019.
Chicago 17th Edition
Munjiza, Emerik i Snježana Kragulj. "UTEMELJENJE I RAD ŠKOLSKIH KNJIŽNICA U HRVATSKOJ DO KRAJA XIX. STOLJEĆA." Život i škola LVI, br. 23 (2010): 153-168. https://hrcak.srce.hr/54023
Harvard
Munjiza, E., i Kragulj, S. (2010). 'UTEMELJENJE I RAD ŠKOLSKIH KNJIŽNICA U HRVATSKOJ DO KRAJA XIX. STOLJEĆA', Život i škola, LVI(23), str. 153-168. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/54023 (Datum pristupa: 16.09.2019.)
Vancouver
Munjiza E, Kragulj S. UTEMELJENJE I RAD ŠKOLSKIH KNJIŽNICA U HRVATSKOJ DO KRAJA XIX. STOLJEĆA. Život i škola [Internet]. 2010 [pristupljeno 16.09.2019.];LVI(23):153-168. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54023
IEEE
E. Munjiza i S. Kragulj, "UTEMELJENJE I RAD ŠKOLSKIH KNJIŽNICA U HRVATSKOJ DO KRAJA XIX. STOLJEĆA", Život i škola, vol.LVI, br. 23, str. 153-168, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/54023. [Citirano: 16.09.2019.]

Sažetak
Autori su istražili pojavu i djelovanje školskih knjižnica u Hrvatskoj u drugoj
polovini XIX. stoljeća. Utemeljenje školskih knjižnica vezano je uz osiguranje potrebnih i
nužnih preduvjeta: državnog organiziranog školstva, pojave tiska i nakladništva, osnivanje
stručnih udruga, izdavanje pedagogijske literature i pedagogijske periodike.
Unutar školskih knjižnica moguće je razlikovati knjižnice za učitelje i knjižnice za
učenike. Knjižnice za učitelje bile su u funkciji osiguravanja uvjeta za produžno obrazovanje
učitelja kao i prosvjećivanje puka na školskom području.
Učeničke knjižnice poticale su čitalačku kulturu učenika, uvodile učenike u
samostalne oblike učenja. Učeničke knjižnice trebale su djelovati na ukupni učenički razvoj:
spoznajni, moralni, estetski i doživljajni.
U tadašnjim knjižnicama nema stručnih knjižničara, no i pored toga postepeno se
stvara jedinstvena metodologija klasificiranja, katalogiziranja i posuđivanja knjiga.
Školske knjižnice imale su vrlo značajnu odgojno-obrazovnu ulogu i široke
mogućnosti na području svestranog odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi
školske knjižnice; učiteljske i učeničke; produžno obrazovanje učitelja; prosvjećivanje; učenje učenja

Hrčak ID: 54023

URI
https://hrcak.srce.hr/54023

[engleski]

Posjeta: 1.207 *