Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

UTEMELJENJE I RAD ŠKOLSKIH KNJIŽNICA U HRVATSKOJ DO KRAJA XIX. STOLJEĆA

Emerik Munjiza ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek
Snježana Kragulj ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet Osijek


Puni tekst: hrvatski pdf 258 Kb

str. 153-168

preuzimanja: 1.416

citiraj


Sažetak

Autori su istražili pojavu i djelovanje školskih knjižnica u Hrvatskoj u drugoj
polovini XIX. stoljeća. Utemeljenje školskih knjižnica vezano je uz osiguranje potrebnih i
nužnih preduvjeta: državnog organiziranog školstva, pojave tiska i nakladništva, osnivanje
stručnih udruga, izdavanje pedagogijske literature i pedagogijske periodike.
Unutar školskih knjižnica moguće je razlikovati knjižnice za učitelje i knjižnice za
učenike. Knjižnice za učitelje bile su u funkciji osiguravanja uvjeta za produžno obrazovanje
učitelja kao i prosvjećivanje puka na školskom području.
Učeničke knjižnice poticale su čitalačku kulturu učenika, uvodile učenike u
samostalne oblike učenja. Učeničke knjižnice trebale su djelovati na ukupni učenički razvoj:
spoznajni, moralni, estetski i doživljajni.
U tadašnjim knjižnicama nema stručnih knjižničara, no i pored toga postepeno se
stvara jedinstvena metodologija klasificiranja, katalogiziranja i posuđivanja knjiga.
Školske knjižnice imale su vrlo značajnu odgojno-obrazovnu ulogu i široke
mogućnosti na području svestranog odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi

školske knjižnice; učiteljske i učeničke; produžno obrazovanje učitelja; prosvjećivanje; učenje učenja

Hrčak ID:

54023

URI

https://hrcak.srce.hr/54023

Datum izdavanja:

7.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.369 *