Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

OBRAZOVNA POSTIGNUĆA UČENIKA OSMIH RAZREDA IZ GEOGRAFIJE U ŠK. GOD. 2007./2008. I STAVOVI PROFESORA GEOGRAFIJE O POUČAVANJU GEOGRAFSKIH VJEŠTINA

Ružica Vuk ; Prirodoslovno-matematički fakultet, Geografski odsjek, Sveučilište u Zagrebu
Biljana Vranković ; Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja


Puni tekst: hrvatski pdf 1.404 Kb

str. 354-370

preuzimanja: 4.273

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.391 Kb

str. 420-437

preuzimanja: 10.611

citiraj


Sažetak

U radu se analiziraju postignuća učenika osmih razreda iz Geografi je te mišljenja i stavovi profesora geografi je osnovnih škola o učestalosti poučavanja geografskih vještina. Analiza se temelji na rezultatima ispita vanjskog vrjednovanja iz Geografi je na uzorku od 50% populacije učenika osmih razreda (21 485) i podatcima prikupljenim anketiranjem 308 profesora Geografi je koji rade u osnovnim školama. Rezultati na ispitu vanjskog vrjednovanja analizirani su prema dimenzijama znanja. Komparirana su trajna znanja i geografske vještine s ostalim znanjima ispitanim ovim ispitom. Utvrđena razina razvijenosti pojedinih geografskih vještina na završetku osnovnoškolskog obrazovanja podudara se s procjenama i mišljenjima profesora Geografi je o učestalosti poučavanja tih geografskih vještina. Učenici bolje rješavaju zadatke kojima se ispituje činjenično znanje, nego zadatke kojima se ispituju više dimenzije znanja (konceptualno i proceduralno znanje). Usvojenost trajnih znanja i razvijenost geografskih vještina neznatno je slabija od važnih i vrijednih znanja.

Ključne riječi

geografi ja; geografske vještine; samovrjednovanje u nastavi; trajna znanja; vanjsko vrjednovanje

Hrčak ID:

56032

URI

https://hrcak.srce.hr/56032

Datum izdavanja:

14.12.2009.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 16.016 *