hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica

Iris Marušić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4837-790X ; Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja
Tea Pavin Ivanec
Vlasta Vizek Vidović

Puni tekst: hrvatski, pdf (221 KB) str. 31-44 preuzimanja: 2.918* citiraj
APA 6th Edition
Marušić, I., Pavin Ivanec, T. i Vizek Vidović, V. (2010). Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica. Psihologijske teme, 19 (1), 31-44. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/56828
MLA 8th Edition
Marušić, Iris, et al. "Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica." Psihologijske teme, vol. 19, br. 1, 2010, str. 31-44. https://hrcak.srce.hr/56828. Citirano 09.05.2021.
Chicago 17th Edition
Marušić, Iris, Tea Pavin Ivanec i Vlasta Vizek Vidović. "Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica." Psihologijske teme 19, br. 1 (2010): 31-44. https://hrcak.srce.hr/56828
Harvard
Marušić, I., Pavin Ivanec, T., i Vizek Vidović, V. (2010). 'Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica', Psihologijske teme, 19(1), str. 31-44. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/56828 (Datum pristupa: 09.05.2021.)
Vancouver
Marušić I, Pavin Ivanec T, Vizek Vidović V. Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica. Psihologijske teme [Internet]. 2010 [pristupljeno 09.05.2021.];19(1):31-44. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/56828
IEEE
I. Marušić, T. Pavin Ivanec i V. Vizek Vidović, "Neki prediktori motivacije za učenje u budućih učitelja i učiteljica", Psihologijske teme, vol.19, br. 1, str. 31-44, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/56828. [Citirano: 09.05.2021.]

Sažetak
Ovo je istraživanje, kao dio šireg ispitivanja razvoja profesionalne uloge budućih učitelja, imalo za cilj ispitati ulogu akademskog samopoimanja, temeljnih psiholoških potreba, motivacije za poučavanje i samoefikasnosti za učenje kao potencijalnih odrednica intrinzične motivacije za učenje kod studenata prve godine učiteljskih studija. Rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija za učenje budućih učitelja značajno povezana s akademskim i verbalnim samopoimanjem, samopoimanjem vezanim uz rješavanje problema, samoefikasnošću za učenjem, potrebama za autonomijom i povezanošću s drugima, te s intrinzičnom i identifikacijskom motivacijom za poučavanje. Prema regresijskoj su se analizi značajnim prediktorima intrinzične motivacije za učenje pokazali akademsko samopoimanje, samoefikasnost za učenje te povezanost s drugima. Studenti kojima je učiteljski studij bio prvi izbor su u većoj mjeri intrinzično motivirani za učenje i poučavanje u odnosu na one kojima taj studij nije prvi izbor. U zaključku, ovo je istraživanje pokazalo niz teorijski smislenih veza između različitih komponenata samopoimanja i motivacije budućih učitelja koje mogu djelovati na njihov akademski uspjeh i na uspješnost u budućem zanimanju.

Ključne riječi
motivacija za poučavanje; motivacija za učenje; akademsko samopoimanje; temeljne psihološke potrebe

Hrčak ID: 56828

URI
https://hrcak.srce.hr/56828

[engleski]

Posjeta: 4.914 *