Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kupovna orijentacija žena na tržištu odjeće

Ivan-Damir Anić
Mirela Mihić
Monika Jurić


Puni tekst: hrvatski pdf 648 Kb

str. 27-56

preuzimanja: 3.384

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 369 Kb

str. 27-56

preuzimanja: 578

citiraj


Sažetak

Ciljevi su ovog rada identificiranje oblika orijentacije žena pri kupnji odjeće, segmentiranje tržišta te analiziranje razlika u kupovnom ponašanju žena kao i u njihovim demografskim obilježjima. Podaci prikupljeni anketiranjem žena u Splitsko-dalmatinskoj županiji analizirani su primjenom faktorske i klaster analize, hi-kvadrat testom i analizom varijance (ANOVA). Faktorskom analizom izdvojeno je sedam oblika kupovne orijentacije žena: faktor 1: trend, interes za odijevanje, užitak u kupnji; faktor 2: lakoća održavanja; faktor 3: orijentiranost na kvalitetu; faktor 4: lojalnost marki/prodavaonici; faktor 5: cjenovna osjetljivost; faktor 6: planiranje/racionalnost kupnje; faktor 7: podložnost utjecaju prodajnog osoblja. Polazeći od oblika kupovne orijentacije žena, k-means klaster analizom izdvojeno je pet različitih segmenata žena i to: (1) orijentirane na kvalitetu, (2) rukovođene funkcionalnošću, (3) usmjerene na modu, (4) indiferentne i (5) cjenovno osjetljive. Analizom varijance utvrđeno je da između segmenata žena postoje značajne statističke razlike u izdacima za kupnju odjeće, ali i u demografskim obilježjima.

Ključne riječi

kupovno ponašanje; kupovna orijentacija; segmentacija tržišta; žene, odjeća; Hrvatska

Hrčak ID:

57095

URI

https://hrcak.srce.hr/57095

Datum izdavanja:

1.8.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.864 *