hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti

Darko Tipurić
Najla Podrug

Puni tekst: hrvatski, pdf (200 KB) str. 65-80 preuzimanja: 1.484* citiraj
APA 6th Edition
Tipurić, D. i Podrug, N. (2010). Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 8 (1), 65-80. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/57781
MLA 8th Edition
Tipurić, Darko i Najla Podrug. "Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol. 8, br. 1, 2010, str. 65-80. https://hrcak.srce.hr/57781. Citirano 26.06.2019.
Chicago 17th Edition
Tipurić, Darko i Najla Podrug. "Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti." Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu 8, br. 1 (2010): 65-80. https://hrcak.srce.hr/57781
Harvard
Tipurić, D., i Podrug, N. (2010). 'Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti', Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 8(1), str. 65-80. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/57781 (Datum pristupa: 26.06.2019.)
Vancouver
Tipurić D, Podrug N. Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti. Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu [Internet]. 2010 [pristupljeno 26.06.2019.];8(1):65-80. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/57781
IEEE
D. Tipurić i N. Podrug, "Teorijska konceptualizacija i empirijska validacija teorije uslužnosti", Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, vol.8, br. 1, str. 65-80, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/57781. [Citirano: 26.06.2019.]

Sažetak
Teorija uslužnosti i agencijska teorija, obje validne teorije u području korporativnog upravljanja, bave se izučavanjem različitih fenomena i situacija u mogućim odnosima menadžera i vlasnika. Izvorište teorije uslužnosti je u sociopsihološkom modelu ljudskog ponašanja koji pretpostavlja kako menadžer prakticira proorganizacijsko i kolektivističko ponašanje, ostvarujući više zadovoljstva služeći grupi (organizaciji), nego zadovoljavajući svoje vlastite ciljeve. Iz perspektive korporativnog upravljanja, uspješno prevladavanje agencijskog problema između menadžera i vlasnika (ako je moguće) znatno smanjuje potencijal i validnost agencijske teorije u razmatranju odnosa između upravljačkih struktura što otvara područje u kojem je moguća primjena temeljnih postulata teorije uslužnosti. Uz teorijsku konceptualizaciju, u radu su prikazani rezultati empirijskog istraživanja uslužnosti menadžera velikih hrvatskih poduzeća. Obzirom da je teorija uslužnosti još uvijek u embrionalnoj fazi, riječ je o pionirskom istraživanju koje je potvrdilo validnost teorije uslužnosti, a navedeni zaključci pobijaju proponente agencijske teorije koji smatraju kako je neostvarljiv fenomen uslužnosti.

Ključne riječi
teorija uslužnosti; menadžer-uslužitelj; sociopsihološki model ljudskog ponašanja; agencijska teorija

Hrčak ID: 57781

URI
https://hrcak.srce.hr/57781

Posjeta: 2.110 *