Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

METRIJSKE KARAKTERISTIKE UPITNIKA FONOLOŠKE SVJESNOSTI KOD PREDŠKOLSKE DJECE

Maja Pavić ; Dječji vrtić "Trnoružica"
Joško Sindik ; Dječji vrtić "Trnoružica"



Sažetak

Glavni problem ovog istraživanja je konstruirati i utvrditi metrijske karakteristike pilot-verzije upitnika za procjenu fonološke svjesnosti. Utvrđene su metrijske karakteristike upitnika te ispitana njegova povezanost s drugim mjernim instrumentima, koji upućuju na djetetovu spremnost za polazak u školu. Ispitan je uzorak sve predškolske djece koja su bila školski obveznici u idućoj školskoj godini (72), iz odgojnih skupina Dječjeg vrtića “Trnoružica” u Zagrebu, primjenom Upitnika fonološke svjesnosti (UFS), Santa Barbara zdravi start upitnik za odgojitelje (SBZSZO), Ravenovim progresivnim matricama u boji te Grafičkim testom perceptivne organizacije (Bender-Santucci). Upitnik je pokazao dobre metrijske karakteristike, u prvom redu pouzdanost. Jednofaktorska solucija u tumačenju konstruktne valjanosti reflektira mogućnost da upitnik uistinu mjeri jedinstvenu karakteristiku – fonološku svjesnost djece. Rezultati u upitniku značajno su i pozitivno povezani s drugim mjernim instrumentima koji služe procjeni pripremljenosti za školu. No buduća su istraživanja nužna.

Ključne riječi

Deskriptori: DIJETE, PREDŠKOLSKO; ARTIKULACIJSKI POREMEĆAJI; SVJESNOST; PROFESIONALNA KOMPETENCIJA; EDUKACIJA

Hrčak ID:

57900

URI

https://hrcak.srce.hr/57900

Datum izdavanja:

2.9.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.056 *