hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Mjesta urušavanja rodnih hijerarhija: Žene i mađarska kinematografija

Beata Hock ; Department of Gender Studies, Central

Puni tekst: engleski, pdf (402 KB) str. 9-30 preuzimanja: 1.345* citiraj
APA 6th Edition
Hock, B. (2010). Sites of Undoing Gender Hierarchies: Women and/in Hungarian Cinema (Industry). Medijska istraživanja, 16 (1), 9-30. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/58281
MLA 8th Edition
Hock, Beata. "Sites of Undoing Gender Hierarchies: Women and/in Hungarian Cinema (Industry)." Medijska istraživanja, vol. 16, br. 1, 2010, str. 9-30. https://hrcak.srce.hr/58281. Citirano 28.09.2021.
Chicago 17th Edition
Hock, Beata. "Sites of Undoing Gender Hierarchies: Women and/in Hungarian Cinema (Industry)." Medijska istraživanja 16, br. 1 (2010): 9-30. https://hrcak.srce.hr/58281
Harvard
Hock, B. (2010). 'Sites of Undoing Gender Hierarchies: Women and/in Hungarian Cinema (Industry)', Medijska istraživanja, 16(1), str. 9-30. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/58281 (Datum pristupa: 28.09.2021.)
Vancouver
Hock B. Sites of Undoing Gender Hierarchies: Women and/in Hungarian Cinema (Industry). Medijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 28.09.2021.];16(1):9-30. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/58281
IEEE
B. Hock, "Sites of Undoing Gender Hierarchies: Women and/in Hungarian Cinema (Industry)", Medijska istraživanja, vol.16, br. 1, str. 9-30, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/58281. [Citirano: 28.09.2021.]

Sažetak
Članak se bavi mađarskom filmskom produkcijom između 1945. i 2005. godine iz
dvostruke perspektive. Ispituje žensku uključenost u filmsku profesiju i ocijenjuje
prikazivanje žena u mađarskoj kinematografiji. Istraživanje nastoji odgovoriti na
pitanja jesu li socijalistička retorika i politika emancipacije koja cilja na žensku
zaposlenost i društvenu uključenost također utjecali na 1) domenu kreativnog rada
i 2) načine prikazivanja žena prisutnih u vizualnoj kulturi?
Autorica objašnjava kako su i prikazivanje i uključenost žena u filmskoj produkciji
činili sveukupno povoljniju sliku u desetljećima socijalizma nego za vrijeme
promjene sistema koje je uslijedilo. Kako bi se odredili kriteriji procjene za “povoljnu
sliku”, konzultira se s uvidima feminističkih filmskih studija. Istraživanje
zaključuje da je izuzev nekoliko djela angažiranih filmskih redateljica, dobar dio
kompleksnih prikaza žena došao od muških redatelja. U isto vrijeme, autorica ispituje
u kojoj se mjeri i s kojom vrstom kvalifikacija (zapadnjačka) feministička
filmska kritika može pokazati kao održivo sredstvo analize koja bi objasnila kretanja
i razvoj unutar različitog povijesnog/socijalnog konteksta i produkcijskog okružja.
Izrazito drugačije produkcijsko okružje mainstream hollywoodske kinematografije
(osnovni “research animal” britansko-američke feminističke teorije),
njen državno financirani ekvivalent u socijalističkoj Mađarskoj i kasniji prerazmještaj
industrije u novoj tržišnoj ekonomiji, povlače za sobom i materijalne posljedice
i posljedice vezane za film. U članku se ustvrđuje da je politička ekonomija
kulturne produkcije u socijalističkoj Mađarskoj dopustila vrstu transformacije
naznačenih djelovanja koja je osjetna iz feminističke perspektive

Ključne riječi
mađarska kinematografija; socijalistička Mađarska; žene; socijalizam; kulturna produkcija; feministička perspektiva

Hrčak ID: 58281

URI
https://hrcak.srce.hr/58281

[engleski]

Posjeta: 1.761 *