Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.2478/10004-1254-61-2010-2020

Školsko i profesionalno usmjeravanje učenika s kroničnim bolestima i drugim poremećajima zdravlja

Franciska Lančić ; Služba za školsku medicinu, Zavod za javno zdravstvo Varaždinske županije, Ivanec, Hrvatska
Slavenka Majski-Cesarec ; Privatna ordinacija medicine rada, Varaždin, Hrvatska
Vera Musil ; Sveučilište u Zagrebu, Medicinski fakultet, Škola narodnog zdravlja “Andrija Štampar”,Katedra za socijalnu medicinu i organizaciju zdravstvene zaštite, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 95 Kb

str. 323-331

preuzimanja: 1.745

citiraj


Sažetak

Osim praćenja rasta, razvoja i zdravstvenog stanja učenika tijekom školovanja, liječnik školske medicine razmišlja i o njihovu profesionalnom razvoju. Posebnu pozornost zahtijevaju učenici s kroničnim bolestima, kojih je prema istraživanjima 10 % do 15 %. Prije izbora zanimanja potrebno je upoznati roditelje i učenike s ograničenjima koja proizlaze iz prirode bolesti ili stanja. To omogućuje učenicima da razviju interes za zanimanja za koja nemaju kontraindikaciju. Sistematski pregled u osmom razredu osnovne škole procjena je učenikovih psihofi zičkih sposobnosti za nastavak srednjoškolskog obrazovanja. Tijekom pregleda provodi se profesionalno informiranje za sve učenike. Učenici s kroničnim bolestima, teškoćama u razvoju i drugim poremećajima zdravlja upućuju se na profesionalno usmjeravanje. Cilj ovog rada bio je prikaz razloga upućivanja na školsko i profesionalno usmjeravanje učenika osmih razreda, deset osnovnih škola iz Varaždinske županije, u razdoblju od školske godine 1998./99. do 2007./08. Od ukupno 4939 pregledanih učenika, na profesionalno usmjeravanje bilo je upućeno njih 458 (9,3 %). Najčešći razlozi upućivanja bili
su bolesti i stanja iz skupine duševnih poremećaja i poremećaja ponašanja, sa zastupljenošću od 41,3 %. Preporuke stručnog tima za profesionalno usmjeravanje za daljnje školovanje nije slijedilo 10,5 % učenika. Za učenike s kroničnim bolestima i drugim poremećajima zdravlja bilo bi potrebno osigurati dovoljan broj upisnih mjesta u srednjim školama te kontinuirano pratiti njihov profesionalni razvoj radi intervencije u slučaju potrebe promjene škole i uvida u ishod obrazovanja. To bi se postiglo koordiniranim radom školskih liječnika, timova za profesionalno usmjeravanje, srednjih škola i županijskih upravnih odjela za prosvjetu, kulturu i šport.

Ključne riječi

izbor zanimanja; medicina rada; savjetovanje; sistematski pregled; školska medicina

Hrčak ID:

58444

URI

https://hrcak.srce.hr/58444

Datum izdavanja:

17.9.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.366 *