hrcak mascot   Srce   HID

Original scientific paper

Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić

Aleksandar Mijatović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5575-0920 ; Filozofski fakultet u Rijeci, Rijeka, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (166 KB) pages 25-44 downloads: 1.086* cite
APA 6th Edition
Mijatović, A. (2010). Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić. FLUMINENSIA, 22 (1), 25-44. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/59262
MLA 8th Edition
Mijatović, Aleksandar. "Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić." FLUMINENSIA, vol. 22, no. 1, 2010, pp. 25-44. https://hrcak.srce.hr/59262. Accessed 7 Aug. 2020.
Chicago 17th Edition
Mijatović, Aleksandar. "Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić." FLUMINENSIA 22, no. 1 (2010): 25-44. https://hrcak.srce.hr/59262
Harvard
Mijatović, A. (2010). 'Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić', FLUMINENSIA, 22(1), pp. 25-44. Available at: https://hrcak.srce.hr/59262 (Accessed 07 August 2020)
Vancouver
Mijatović A. Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić. FLUMINENSIA [Internet]. 2010 [cited 2020 August 07];22(1):25-44. Available from: https://hrcak.srce.hr/59262
IEEE
A. Mijatović, "Vrijeme nestajanja Sjećanje, kino i fotografija u romanu Leica format Daše Drndić", FLUMINENSIA, vol.22, no. 1, pp. 25-44, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/59262. [Accessed: 07 August 2020]

Abstracts
Zaborav kao naličje pamćenja i nestajanje kao glavni mehanizam prenošenja tradicije središnje su teme romana Daše Drndić Leica format (2003). Taj se proturječan i nepomirljiv odnos zaborava i pamćenja, tradicije i njezina razaranja u romanu okuplja oko kontrapunkta pojmova fuge i leice formata. Rad polazi od tog kontrapunkta i opisuje na koji se način u romanu istražuju odnosi pripovijedanja i pamćenja, trajanja i trenutka, kretanja i nepokretnosti, prošlosti i sadašnjosti, neznanca i bližnjeg, propadanja i nestajanja, arhiva i svjedočenja, živog i mrtvog. Okvir za to opisivanje je kritika filma francuskog filozofa Henrija Bergsona te tumačenje odnosa između fotografije, reproducibilnosti umjetnosti i povijesti u djelu njemačkog kritičara Waltera Benjamina.

Keywords
Daša Drndić; Leica format; Walter Benjamin; Henri Bergson; fuga; sjećanje; nestajanje; iskupljenje; povijest; trenutak; fotografija; film; svjedočenje; kairos/chronos

Hrčak ID: 59262

URI
https://hrcak.srce.hr/59262

[english]

Visits: 1.968 *