hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

U čemu je problem opažanja?

Tim Crane

Puni tekst: hrvatski, pdf (139 KB) str. 257-282 preuzimanja: 729* citiraj
APA 6th Edition
Crane, T. (2006). U čemu je problem opažanja?. Filozofska istraživanja, 26 (2), 257-282. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/5887
MLA 8th Edition
Crane, Tim. "U čemu je problem opažanja?." Filozofska istraživanja, vol. 26, br. 2, 2006, str. 257-282. https://hrcak.srce.hr/5887. Citirano 28.03.2020.
Chicago 17th Edition
Crane, Tim. "U čemu je problem opažanja?." Filozofska istraživanja 26, br. 2 (2006): 257-282. https://hrcak.srce.hr/5887
Harvard
Crane, T. (2006). 'U čemu je problem opažanja?', Filozofska istraživanja, 26(2), str. 257-282. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/5887 (Datum pristupa: 28.03.2020.)
Vancouver
Crane T. U čemu je problem opažanja?. Filozofska istraživanja [Internet]. 2006 [pristupljeno 28.03.2020.];26(2):257-282. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/5887
IEEE
T. Crane, "U čemu je problem opažanja?", Filozofska istraživanja, vol.26, br. 2, str. 257-282, 2006. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/5887. [Citirano: 28.03.2020.]

Sažetak
Što je distinktivno filozofski problem opažanja? Ovdje se tvrdi da je to konflikt između prirode opažajnog iskustva kakva nam se intuitivno čini, te stanovitih mogućnosti koje su implicitne upravo u ideji iskustva: mogućnosti iluzije i halucinacije. Opažajno iskustvo čini nam se kao odnos prema svojim objektima, vrsta »otvorenosti prema svijetu« koja uključuje izravnu svijest postojećih objekata i njihovih svojstava. Ali ako netko može imati iskustvo iste vrste a da objekt nije tamo – halucinaciju objekta – onda izgleda da opažajno iskustvo ne može esencijalno biti takav odnos. Ovo je fundamentalni filozofski problem opažanja; različite filozofijske teorije opažanja 20. i 21. stoljeća mogu se sagledati kao odgovori na to.

Ključne riječi
Opažanje; iskustvo; halucinacija; iluzija; "otvorenost prema svijetu"

Hrčak ID: 5887

URI
https://hrcak.srce.hr/5887

[engleski]

Posjeta: 1.449 *