hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.19 No.4-5 (108-109) Listopad 2010.

Izvorni znanstveni članak

RAZLOZI I ODREDNICE RANOGA NAPUŠTANJA ŠKOLOVANJA

Ivana FERIĆ   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9725-9558 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Goran MILAS   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7202-3338 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Stanko RIHTAR   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1369-7148 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (205 KB) str. 621-642 preuzimanja: 2.660* citiraj
APA 6th Edition
FERIĆ, I., MILAS, G. i RIHTAR, S. (2010). RAZLOZI I ODREDNICE RANOGA NAPUŠTANJA ŠKOLOVANJA. Društvena istraživanja, 19 (4-5 (108-109)), 621-642. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/60107
MLA 8th Edition
FERIĆ, Ivana, et al. "RAZLOZI I ODREDNICE RANOGA NAPUŠTANJA ŠKOLOVANJA." Društvena istraživanja, vol. 19, br. 4-5 (108-109), 2010, str. 621-642. https://hrcak.srce.hr/60107. Citirano 24.09.2018.
Chicago 17th Edition
FERIĆ, Ivana, Goran MILAS i Stanko RIHTAR. "RAZLOZI I ODREDNICE RANOGA NAPUŠTANJA ŠKOLOVANJA." Društvena istraživanja 19, br. 4-5 (108-109) (2010): 621-642. https://hrcak.srce.hr/60107
Harvard
FERIĆ, I., MILAS, G., i RIHTAR, S. (2010). 'RAZLOZI I ODREDNICE RANOGA NAPUŠTANJA ŠKOLOVANJA', Društvena istraživanja, 19(4-5 (108-109)), str. 621-642. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/60107 (Datum pristupa: 24.09.2018.)
Vancouver
FERIĆ I, MILAS G, RIHTAR S. RAZLOZI I ODREDNICE RANOGA NAPUŠTANJA ŠKOLOVANJA. Društvena istraživanja [Internet]. 31.10.2010. [pristupljeno 24.09.2018.];19(4-5 (108-109)):621-642. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/60107
IEEE
I. FERIĆ, G. MILAS i S. RIHTAR, "RAZLOZI I ODREDNICE RANOGA NAPUŠTANJA ŠKOLOVANJA", Društvena istraživanja, vol.19, br. 4-5 (108-109), str. 621-642, listopad 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/60107. [Citirano: 24.09.2018.]

Sažetak
Da bi se dobio što jasniji uvid u probleme koji dovode
do ranoga napuštanja školovanja, provedeno je opsežno
kvalitativno i kvantitativno istraživanje metodama fokus-
-grupa i anketnog istraživanja, u kojem su sudjelovali
srednjoškolci, njihovi profesori i roditelji te mladi koji su
napustili školovanje bez završene srednje škole.
Na temelju dobivenih podataka može se zaključiti
kako su najčešći razlozi napuštanja školovanja:
loš školski uspjeh, nedostatak motivacije i interesa
za školu, disciplinski problemi te loša obiteljska
materijalna situacija. U nešto manjem broju slučajeva
navodi se i zasnivanje radnog odnosa ili nemogućnost
usklađivanja škole i posla te specifični razlozi,
poput bolesti, trudnoće i braka. Ovi su nalazi dodatno
potvrđeni rezultatima provedene regresijske analize,
kojom su kao najznačajniji prediktori napuštanja
školovanja utvrđeni: loš školski uspjeh, učestalo
ponavljanje razreda, nizak socioekonomski status
obitelji te nizak stupanj obrazovanja majke.
Klasterskom analizom utvrđena su tri temeljna tipa
"odustajača", koji se međusobno razlikuju s obzirom
na obrazovno dostignuće i sociodemografska
obilježja obitelji iz kojih dolaze, ali i razlozi zbog
kojih su, prema vlastitoj procjeni, napustili školovanje,
čime je upozoreno na važnost poštovanja heterogene
prirode mladih "odustajača" u razradbi programa i mjera
prevencije i pomoći.

Ključne riječi
mladi; obrazovanje; prerano napuštanje školovanja

Hrčak ID: 60107

URI
https://hrcak.srce.hr/60107

[engleski] [njemački]

Posjeta: 4.528 *