hrcak mascot   Srce   HID

Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, Vol.19 No.4-5 (108-109) Listopad 2010.

Izvorni znanstveni članak

OSUĐENI NA SOCIJALNU ISKLJUČENOST? ŽIVOTNI UVJETI I KVALITETA ŽIVLJENJA MLADIH BEZ ZAVRŠENE SREDNJE ŠKOLE

Goran MILAS   ORCID icon orcid.org/0000-0002-7202-3338 ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Ivana FERIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Vlado ŠAKIĆ ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (250 KB) str. 669-689 preuzimanja: 938* citiraj
APA 6th Edition
MILAS, G., FERIĆ, I. i ŠAKIĆ, V. (2010). OSUĐENI NA SOCIJALNU ISKLJUČENOST? ŽIVOTNI UVJETI I KVALITETA ŽIVLJENJA MLADIH BEZ ZAVRŠENE SREDNJE ŠKOLE. Društvena istraživanja, 19 (4-5 (108-109)), 669-689. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/60109
MLA 8th Edition
MILAS, Goran, et al. "OSUĐENI NA SOCIJALNU ISKLJUČENOST? ŽIVOTNI UVJETI I KVALITETA ŽIVLJENJA MLADIH BEZ ZAVRŠENE SREDNJE ŠKOLE." Društvena istraživanja, vol. 19, br. 4-5 (108-109), 2010, str. 669-689. https://hrcak.srce.hr/60109. Citirano 23.09.2018.
Chicago 17th Edition
MILAS, Goran, Ivana FERIĆ i Vlado ŠAKIĆ. "OSUĐENI NA SOCIJALNU ISKLJUČENOST? ŽIVOTNI UVJETI I KVALITETA ŽIVLJENJA MLADIH BEZ ZAVRŠENE SREDNJE ŠKOLE." Društvena istraživanja 19, br. 4-5 (108-109) (2010): 669-689. https://hrcak.srce.hr/60109
Harvard
MILAS, G., FERIĆ, I., i ŠAKIĆ, V. (2010). 'OSUĐENI NA SOCIJALNU ISKLJUČENOST? ŽIVOTNI UVJETI I KVALITETA ŽIVLJENJA MLADIH BEZ ZAVRŠENE SREDNJE ŠKOLE', Društvena istraživanja, 19(4-5 (108-109)), str. 669-689. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/60109 (Datum pristupa: 23.09.2018.)
Vancouver
MILAS G, FERIĆ I, ŠAKIĆ V. OSUĐENI NA SOCIJALNU ISKLJUČENOST? ŽIVOTNI UVJETI I KVALITETA ŽIVLJENJA MLADIH BEZ ZAVRŠENE SREDNJE ŠKOLE. Društvena istraživanja [Internet]. 31.10.2010. [pristupljeno 23.09.2018.];19(4-5 (108-109)):669-689. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/60109
IEEE
G. MILAS, I. FERIĆ i V. ŠAKIĆ, "OSUĐENI NA SOCIJALNU ISKLJUČENOST? ŽIVOTNI UVJETI I KVALITETA ŽIVLJENJA MLADIH BEZ ZAVRŠENE SREDNJE ŠKOLE", Društvena istraživanja, vol.19, br. 4-5 (108-109), str. 669-689, listopad 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/60109. [Citirano: 23.09.2018.]

Sažetak
U radu su analizirane razlike u životnim uvjetima i kvaliteti
življenja na reprezentativnim uzorcima mladih osoba (18 – 25)
koje su prekinule školovanje prije stjecanja srednjoškolske svjedodžbe
(N=451) u odnosu na one koje su ga nastavile barem
do stjecanja te svjedodžbe (N=1096). Utvrđena je veličina i
značajnost razlika na kompozitnim varijablama koje pokrivaju
područja zaposlenja, uvjeta stanovanja, materijalnoga stanja,
učestalosti društvenih kontakata i subjektivne dobrobiti, a koje se
mogu podvesti pod krovni konstrukt socijalne isključenosti.
Također je strukturalnim modeliranjem provjerena prikladnost
hipotetičkoga modela koji pretpostavlja uzročnost ranoga
prekidanja školovanja u odnosu na niz nepovoljnih društvenih
ishoda povezanih sa socijalnom isključenošću. Rezultati pokazuju
da su razlike u društvenoj poziciji mladih sa završenom srednjom
školom i bez nje ne samo statistički značajne nego i veoma
velike. Prosječni se pojedinac bez srednjoškolske svjedodžbe,
ovisno o primijenjenom pokazatelju, može svrstati u kategoriju
koja obuhvaća između 2 i 12% socijalno najugroženijih osoba
usporedive dobi. U nastavku se pokazalo da pretpostavljeni
model koji nezavršavanje srednje škole prepoznaje kao izravnog
ili neizravnog uzročnika niza nepovoljnih društvenih ishoda
dobro objašnjava empirijski prikupljene podatke.

Ključne riječi
rano prekidanje školovanja; mladi; socijalna isključenost; kvaliteta življenja

Hrčak ID: 60109

URI
https://hrcak.srce.hr/60109

[engleski] [njemački]

Posjeta: 1.950 *