Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja pomoću filtriranih riječi kod učenika nižih razreda osnovne škole

Mladen Heđever ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za logopediju
Ana Bonetti ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za logopediju


Puni tekst: hrvatski pdf 200 Kb

str. 50-60

preuzimanja: 1.305

citiraj


Sažetak

Ovo je istraživanje provedeno u sklopu projekta čiji je cilj konstrukcija, standardizacija i normiranje prve baterije testova za ispitivanje poremećaja slušnog procesiranja (PSP) u školske djece u Hrvatskoj. Na uzorku od 143 učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda osnovne škole primijenjen je jedan od četiri testa iz baterije: Test fi ltriranih riječi. Rezultati njegove primijene pokazali su dobru osjetljivost u odnosu na razrede, te povezanost njegovih rezultata s općim akademskim postignućima ispitanih učenika (školski uspjeh, čitanje, matematičke sposobnosti). Razlike u rezultatima na Test fi ltriranih riječi nisu pronađene u odnosu na spol ali distribucija rezultata pokazuje veće sposobnosti djevojčica. Slabiji rezultati znatno su češće bili prisutni u učenika sa slabijim jezično-govornim sposobnostima, lošijim školskim uspjehom te slabijom pažnjom.

Ključne riječi

poremećaji slušnog procesiranja; monoauralni test fi ltriranih riječi; učenici nižih razreda osnovne škole

Hrčak ID:

61558

URI

https://hrcak.srce.hr/61558

Datum izdavanja:

6.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.394 *