hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu

Mirela Mihić ; Ekonomski fakultet Split
Ivana Kursan ; Ekonomski fakultet Split

Puni tekst: hrvatski, pdf (240 KB) str. 7-28 preuzimanja: 1.649* citiraj
APA 6th Edition
Mihić, M. i Kursan, I. (2010). Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu. Market-Tržište, 22 (1), 7-28. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/62108
MLA 8th Edition
Mihić, Mirela i Ivana Kursan. "Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu." Market-Tržište, vol. 22, br. 1, 2010, str. 7-28. https://hrcak.srce.hr/62108. Citirano 05.12.2020.
Chicago 17th Edition
Mihić, Mirela i Ivana Kursan. "Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu." Market-Tržište 22, br. 1 (2010): 7-28. https://hrcak.srce.hr/62108
Harvard
Mihić, M., i Kursan, I. (2010). 'Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu', Market-Tržište, 22(1), str. 7-28. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/62108 (Datum pristupa: 05.12.2020.)
Vancouver
Mihić M, Kursan I. Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu. Market-Tržište [Internet]. 2010 [pristupljeno 05.12.2020.];22(1):7-28. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/62108
IEEE
M. Mihić i I. Kursan, "Utjecaj demografskih i individualnih čimbenika na impulzivnu kupovinu", Market-Tržište, vol.22, br. 1, str. 7-28, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/62108. [Citirano: 05.12.2020.]

Sažetak
Cilj je ovog rada utvrditi povezanost demografskih, odnosno socioekonomskih obilježja potrošača te pokazatelja individualnih različitosti s impulzivnim kupovnim ponašanjem, i to s više pojedinačnih i jednim zbirnim pokazateljem impulzivnosti. Rad se sastoji od teorijskog i istraživačkog dijela. U prvom se dijelu iznose teorijska saznanja o analiziranoj problematici te prezentiraju rezultati dosadašnjih istraživanja, a u praktičnom se dijelu izlažu metodologija i rezultati istraživanja. Polazeći od problematike rada, ciljeva te rezultata prethodnih istraživanja, u radu su postavljene odgovarajuće hipoteze koje su temeljem dobivenih rezultata istraživanja uglavnom potvrđene. Tako je utvrđeno da su od razmatranih demografskih čimbenika, dob i osobito radni status povezani s najvećim dijelom pokazatelja impulzivne kupovine, kao i zbirnim pokazateljem impulzivnosti. Povezivanjem prihoda kućanstva s korištenim pokazateljima impulzivnosti, dobiveni su suprotni rezultati. Naime, dok prihod kućanstva značajnije ne utječe na većinu pokazatelja impulzivnog kupovnog ponašanja, on je značajnije povezan sa skupnim čimbenikom impulzivnosti, što upućuje na to da ovaj rezultat treba uzeti s oprezom. Rezultati istraživanja također pokazuju da je većina individualnih pokazatelja (posebno inovativnost, odnosno sklonost modernom te uživanje u kupovini) povezana s impulzivnim kupovnim ponašanjem, i to pozitivno ili negativno, te da čimbenici individualnih različitosti značajnije od demografskih obilježja potrošača utječu na impulzivnu kupovinu. Na kraju rada navode se ograničenja istraživanja, doprinos rada, kao i smjernice za buduća istraživanja.

Ključne riječi
impulzivna kupovina; impulzivnost; demografska obilježja; čimbenici individualnih različitosti

Hrčak ID: 62108

URI
https://hrcak.srce.hr/62108

[engleski]

Posjeta: 2.893 *