Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Diferencijacija usluga iznajmljivanja vozila na hrvatskom tržištu

Karolina Karlo Marijanović ; MODEST MM


Puni tekst: hrvatski pdf 222 Kb

str. 113-128

preuzimanja: 2.651

citiraj


Sažetak

Na tržištu se danas mnoga uslužna poduzeća usredotočuju na strategiju diferencijacije usluga. Ona koja među njima uspiju isporučiti vrhunsku uslugu pobjednici su u tržišnoj utakmici te služe kao primjer koliko je rastući uslužni sektor promijenio sve oblike modernog poslovanja. U prvom dijelu rada analizirano je hrvatsko tržište usluga iznajmljivanja vozila. Prikazani su podaci o strukturi i značajkama toga specifičnog tržišta te ključne karakteristike poduzeća koja posluju u ovoj djelatnosti. U drugom dijelu govori se o trima Porterovim generičkim strategijama te posebice o strategiji diferencijacije. Analiziraju se mogućnosti strategije diferencijacije koje su primjerene i primjenjive za usluge iznajmljivanja vozila. Kako je na tržištu osim recesije sveprisutna i hiperkonkurencija, bez kontinuirane diferencijacije svih elemenata usluge i strategije njezina pružanja, profitabilno poslovanje teško je ostvarivo. Navode se i opisuju razlike u načinu primjene strategije diferencijacije
između međunarodnih i domaćih poduzeća. U trećem dijelu opisano je istraživanje čija je svrha bila provjeriti hipotezu po kojoj kontinuiranim diferenciranjem svih elemenata marketinškog miksa usluge srednja i mala poduzeća mogu konkurirati velikim međunarodnim poduzećima. Provedeno je istraživanje među korisnicima usluga iznajmljivanja vozila i temeljem dobivenih rezultata hipoteza je prihvaćena. Ohrabruje činjenica da unatoč recesiji većina ispitanika smatra da je opstanak srednjih i malih poduzeća koja kontinuirano diferenciraju
vlastito poslovanje neupitan.

Ključne riječi

strategija diferencijacije; marketing usluga; uslužni sektor; zadovoljstvo korisnika

Hrčak ID:

62120

URI

https://hrcak.srce.hr/62120

Datum izdavanja:

28.6.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.053 *