Pirovačke kapelice i poklonci: mjesta interakcije, sjećanja i identifikacije
Marijana Belaj
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za etnologiju i kulturnu antropologiju, Ivana Lučića 3, 10000 Zagreb, Hrvatska
Sandra Urem
orcid.org/0000-0002-1712-3934
; Sveučilište u Zadru, Odjel za etnologiju i kulturnu antropologiju, 23000 Zadar, Dr. Franje Tuđmana 24i, Hrvatska
APA 6th Edition Belaj, M. i Urem, S. (2010). Pirovačke kapelice i poklonci: mjesta interakcije, sjećanja i identifikacije. Studia ethnologica Croatica, 22 (1), 255-282. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/62254
MLA 8th Edition Belaj, Marijana i Sandra Urem. "Pirovačke kapelice i poklonci: mjesta interakcije, sjećanja i identifikacije." Studia ethnologica Croatica, vol. 22, br. 1, 2010, str. 255-282. https://hrcak.srce.hr/62254. Citirano 20.04.2021.
Chicago 17th Edition Belaj, Marijana i Sandra Urem. "Pirovačke kapelice i poklonci: mjesta interakcije, sjećanja i identifikacije." Studia ethnologica Croatica 22, br. 1 (2010): 255-282. https://hrcak.srce.hr/62254
Harvard Belaj, M., i Urem, S. (2010). 'Pirovačke kapelice i poklonci: mjesta interakcije, sjećanja i identifikacije', Studia ethnologica Croatica, 22(1), str. 255-282. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/62254 (Datum pristupa: 20.04.2021.)
Vancouver Belaj M, Urem S. Pirovačke kapelice i poklonci: mjesta interakcije, sjećanja i identifikacije. Studia ethnologica Croatica [Internet]. 2010 [pristupljeno 20.04.2021.];22(1):255-282. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/62254
IEEE M. Belaj i S. Urem, "Pirovačke kapelice i poklonci: mjesta interakcije, sjećanja i identifikacije", Studia ethnologica Croatica, vol.22, br. 1, str. 255-282, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/62254. [Citirano: 20.04.2021.]
Sažetak Izmičući oblikovnom i ne ograničavajući se religijskim aspektom, kapelice i poklonci u ovome se radu promatraju kao način nastanjivanja i simbolizacije prostora, kao mjesta društvene interakcije te kao spomenici, odnosno mjesta koja čuvaju i generiraju sjećanja na događaje važne za zajednicu u kojoj su podignuti. Premda nisu monumentalni spomenici, nastali kako bi čuvali sjećanja na velike događaje, nego su podizani uglavnom privatnom inicijativom iz religijskih motiva, gradivo pokazuje kako su u njima locirane ideje zajednice o sebi samoj koje u određenim vremenskim razdobljima nadilaze okvire lokalnoga prostora i vremena i odražavaju procese nadlokalne identifikacije.