hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

O NASTAVNIČKOJ KOMPETENCIJI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA

Boris Kalin

Puni tekst: hrvatski, pdf (118 KB) str. 43-62 preuzimanja: 1.513* citiraj
APA 6th Edition
Kalin, B. (2004). O NASTAVNIČKOJ KOMPETENCIJI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA. Metodički ogledi, 11 (1), 43-62. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/6105
MLA 8th Edition
Kalin, Boris. "O NASTAVNIČKOJ KOMPETENCIJI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA." Metodički ogledi, vol. 11, br. 1, 2004, str. 43-62. https://hrcak.srce.hr/6105. Citirano 28.01.2021.
Chicago 17th Edition
Kalin, Boris. "O NASTAVNIČKOJ KOMPETENCIJI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA." Metodički ogledi 11, br. 1 (2004): 43-62. https://hrcak.srce.hr/6105
Harvard
Kalin, B. (2004). 'O NASTAVNIČKOJ KOMPETENCIJI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA', Metodički ogledi, 11(1), str. 43-62. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/6105 (Datum pristupa: 28.01.2021.)
Vancouver
Kalin B. O NASTAVNIČKOJ KOMPETENCIJI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA. Metodički ogledi [Internet]. 2004 [pristupljeno 28.01.2021.];11(1):43-62. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/6105
IEEE
B. Kalin, "O NASTAVNIČKOJ KOMPETENCIJI SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA", Metodički ogledi, vol.11, br. 1, str. 43-62, 2004. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/6105. [Citirano: 28.01.2021.]

Sažetak
Autor želi provesti nepristranu, na dokumentima utemeljenu, analizu propisanih uvjeta nastavničke kompetentnosti sveučilišnih nastavnika, a poslije prosudbe stvarnog stanja u nas utvrditi recentne najave pozitivnih pomaka.
Uvjeti nastavničke kompetencije učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola čvrsto su definirani i dobro raščlanjeni. Ali, s uvjetima za izbor sveučilišnih nastavnika to nije slučaj. A stvarne nastavničke kompetencije sveučilišnih nastavnika u pravilu su minimalne ili čak nikakve! Uz to u nas općenito prevladava potcjenjivački odnos prema odgoju, obrazovanju i znanosti, i naivne predrasude sveučilišnih nastavnika o tome o čemu ovisi uspješnost poučavanja.
Naziru se, najavljuju i uskoro očekuju primjerene promjene u pravnoj regulativi. S vremenom će se one, nadamo se, iskazati i u kvaliteti i uspješnosti sveučilišne nastave.
Odgoj je apsolutno najvažnija ljudska djelatnost uopće. To nas obvezuje na najodgovorniji sustavan pristup “obrazovanju za obrazovanje”. Pri tome, dakako, valja uvijek imati na umu da odgoj izmiče ukalupljenim shemama, jer kao eminentno ljudski čin uvijek uključuje stvaralaštvo i slobodu kao svoje bitne i nužne komponente.

Ključne riječi
Filozofija; metodika; sveučilišna nastava

Hrčak ID: 6105

URI
https://hrcak.srce.hr/6105

[engleski]

Posjeta: 2.569 *