Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PROBLEM KAUZALNOSTI I VREMENA U EMPIRIJSKOJ ZNANOSTI O ODGOJU

Branko Bognar



Sažetak

U Hrvatskoj se dugo vremena empirijska znanost o odgoju smatrala jedinim ozbiljnim znanstvenim pristupom. Većina znanstvenih istraživanja vršena je po znanstvenoj metodologiji koja je nastojala biti što bliža prirodnim znanostima. Unatoč zahtjevu za znanstvenom egzaktnošću, neki od temeljnih pojmova prihvaćeni su bez veće rasprave i promišljanja.
Problem zakonitosti, iz njega proizašao problem kauzalne metode, a u
širem smislu i »futurologijske pedagogije« čine najvažnija polazišta empirijske znanosti. Unatoč zahtjevu da se sve mora dokazati, upravo se preko tih problema prelazi s nekoliko jednostavnih definicija i nastavlja s građenjem »ozbiljne znanosti«. Ova rasprava nastoji postaviti pitanja o polazišnim postavkama empirijske znanosti o odgoju i ukazati na njihove proturječnosti koje se ne daju razriješiti unutar nje same.

Ključne riječi

Hrčak ID:

6133

URI

https://hrcak.srce.hr/6133

Datum izdavanja:

20.1.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.079 *