Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Učenici u Markovu evanđelju između nerazumijevanja, straha i vjere

Maksimilijan Matjaž ; Teološka fakulteta, Univerza v Ljubljani, Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: hrvatski pdf 331 Kb

str. 1015-1031

preuzimanja: 1.026

citiraj


Sažetak

U Markovu evanđelju učenici imaju središnju ulogu u procesu objavljivanja tajne o Isusovoj osobi. Evanđelist ne prikazuje Isusovu mesijansku stvarnost samo različitim kristološkim titulama, nego posvećuje veliku pozornost učenika i drugih Isusovu moćnom djelovanju i naučavanju. Markovo evanđelje otkriva primarni proces kristološkoga traganja i naslućivanja posebno i motivom straha koji je izražen skupinom riječi korijena φοβ- i razlikuje se od motiva čuđenja i njegovanja. Neposredna povezanost motiva straha s ključnim kristološkim mjestima daje naslutiti da Marko želi naglasiti pozitivnu vrijednost toga motiva pri razvijanju kristološkoga koncepta svoga evanđelja. Osobito se to primjećuje u Mk 4,35-41. Učenici su u odnosu prema Isusu razapeti između nerazumijevanja, čuđenja, straha i vjere. Njihova reakcija nerazumijevanja većinom je praćena numinoznim strahom, što im daje pozitivnu ulogu u Markovu konceptu otkrivanja tajne Sina Čovječjega.

Ključne riječi

Markovo evanđelje; učenici; strah; strah Božji; sveto; numinozno; kristologija; čuđenje; vjera

Hrčak ID:

63020

URI

https://hrcak.srce.hr/63020

Datum izdavanja:

30.12.2010.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.037 *