hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU

Vesna Buljubašić Kuzmanović   ORCID icon orcid.org/0000-0003-0039-0697 ; Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Marino Kavur ; student Pedagoije i hrvatskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Oisjek, Hrvatska
Marina Perak ; studentica Pedagogije i hrvatskog jezika i književnosti, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (367 KB) str. 183-199 preuzimanja: 2.880* citiraj
APA 6th Edition
Buljubašić Kuzmanović, V., Kavur, M. i Perak, M. (2010). STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU. Život i škola, LVI (24), 183-199. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/63285
MLA 8th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna, et al. "STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU." Život i škola, vol. LVI, br. 24, 2010, str. 183-199. https://hrcak.srce.hr/63285. Citirano 20.10.2019.
Chicago 17th Edition
Buljubašić Kuzmanović, Vesna, Marino Kavur i Marina Perak. "STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU." Život i škola LVI, br. 24 (2010): 183-199. https://hrcak.srce.hr/63285
Harvard
Buljubašić Kuzmanović, V., Kavur, M., i Perak, M. (2010). 'STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU', Život i škola, LVI(24), str. 183-199. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/63285 (Datum pristupa: 20.10.2019.)
Vancouver
Buljubašić Kuzmanović V, Kavur M, Perak M. STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU. Život i škola [Internet]. 2010 [pristupljeno 20.10.2019.];LVI(24):183-199. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63285
IEEE
V. Buljubašić Kuzmanović, M. Kavur i M. Perak, "STAVOVI UČITELJA O OCJENJIVANJU", Život i škola, vol.LVI, br. 24, str. 183-199, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63285. [Citirano: 20.10.2019.]

Sažetak
Ovo je istraživanje bilo usmjereno na ispitivanje stavova učitelja o ocjenjivanju u osnovnim školama. Cilj je bio doznati njihova mišljenja i stajališta vezana uz ocjenu kao pouzdanu mjeru znanja kao i zadovoljstvo trenutnim načinom ocjenjivanja. Istraživanje je
provedeno među učiteljima razredne (N=20) i predmetne nastave (N=20) u dvije osječke osnovne škole. Rezultati su prikzani na deskriptivnoj i grafičkoj razini, podijeljeni u dvije skupine - razrednu i predmetnu nastavu, što je omogućilo njihovu usporedbu i analizu.
Kvantitativna i kvalitativna analiza pokazala je da se 9 (45%) učitelja predmetne nastave djelomično slaže s trenutnim načinom ocjenjivanja, dok je kod učitelja razredne nastave taj broj veći i iznosi 11 (55% ). Kod zaključivanja konačne ocjene, opći dojam o učeniku utječe na 6 (30%) učitelja predmetne nastave i 11 (55%) učitelja razredne nastave. S ocjenom kao pouzdanim mjerilom znanja slaže se 9 (45%) učitelja predmetne i 12 (60%) učitelja razredne nastave, uz naglašenu potrebu za promjenama načina ocjenjivanja. Dobiveni rezultati, što je potvrdio i hi hvadrat test, ukazuju na različitost stavova i mišljenja o ocjenjivanju između
učitelja predmetne i razredne nastave. Ispitani učitelji razredne nastave blaži su ocjenjivači i skloniji halo-efektu, za razliku od učitelja predmetne nastave koji su stroži ocjenjivači i skloniji osobnoj jednadžbi. Sve navedeno govori o dominaciji tradicionalnog ocjenjivanja u obuhvaćenim školama i nužnosti razvoja novih pristupa i nagnuća vezanih za suvremenu
školu, nastavu i učenje.

Ključne riječi
ocjenjivanje; ocjena; stavovi učitelja; razredna nastava; predmetna nastava

Hrčak ID: 63285

URI
https://hrcak.srce.hr/63285

[engleski]

Posjeta: 4.086 *