Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja
Jasmina Ivšac Pavliša
; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Mirjana Lenček
; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
APA 6th Edition Ivšac Pavliša, J. i Lenček, M. (2011). Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (1), 1-16. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/63438
MLA 8th Edition Ivšac Pavliša, Jasmina i Mirjana Lenček. "Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 47, br. 1, 2011, str. 1-16. https://hrcak.srce.hr/63438. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition Ivšac Pavliša, Jasmina i Mirjana Lenček. "Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 47, br. 1 (2011): 1-16. https://hrcak.srce.hr/63438
Harvard Ivšac Pavliša, J., i Lenček, M. (2011). 'Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(1), str. 1-16. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/63438 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver Ivšac Pavliša J, Lenček M. Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 07.12.2019.];47(1):1-16. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63438
IEEE J. Ivšac Pavliša i M. Lenček, "Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.47, br. 1, str. 1-16, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63438. [Citirano: 07.12.2019.]
Sažetak Suvremeni istraživački interesi koji su usmjereni na razvoj čitanja i prateće teškoće pokušavaju odrediti razinu značaja različitih kognitivnih procesa kao prediktora teškoća čitanja. Brojna istraživanja izdvajaju upravo fonološke varijable kao najpresudnije za uspjeh u čitanju. Usprkos činjenici da kod djece s perinatalnim oštećenjem mozga kao i kod djece s posebnim jezičnim teškoćama postoji rizik za pojavu teškoća čitanja, segment fonoloških vještina je kod ovih populacija nedostatno istraživan (posebno u hrvatskome jeziku). Cilj rada je usporedba triju različitih skupina šestogodišnjaka (djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama) na zadacima fonoloških vještina i fonološkog pamćenja. Osim raščlambe razlika, opisane su osobitosti skupina na navedenim zadacima. Rezultati pokazuju da se navedene skupine statistički značajno razlikuju na većini varijabli kojima se procjenjuju fonološke vještine i fonološko pamćenje. Osim empirijske važnosti, istraživanje pridonosi i logopedskome radu jer opisuje obilježja fonološke sastavnice u djece s rizikom za teškoće učenja. Također, ono omogućava oblikovanje primjerenih terapijskih postupaka temeljnih na fonološkim vještinama kao prediktorima teškoća čitanja.