hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Phonological Skills and Phonological Memory as Basic Literacy Predictors - Some Differences Between Children with Typical Language Development, Children with Perinatal Brain Lesions and Children with Specific Language Impairment

Jasmina Ivšac Pavliša ; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Mirjana Lenček ; Odsjek za logopediju, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (197 KB) str. 1-16 preuzimanja: 3.115* citiraj
APA 6th Edition
Ivšac Pavliša, J. i Lenček, M. (2011). Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (1), 1-16. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/63438
MLA 8th Edition
Ivšac Pavliša, Jasmina i Mirjana Lenček. "Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 47, br. 1, 2011, str. 1-16. https://hrcak.srce.hr/63438. Citirano 07.12.2019.
Chicago 17th Edition
Ivšac Pavliša, Jasmina i Mirjana Lenček. "Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 47, br. 1 (2011): 1-16. https://hrcak.srce.hr/63438
Harvard
Ivšac Pavliša, J., i Lenček, M. (2011). 'Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(1), str. 1-16. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/63438 (Datum pristupa: 07.12.2019.)
Vancouver
Ivšac Pavliša J, Lenček M. Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 07.12.2019.];47(1):1-16. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63438
IEEE
J. Ivšac Pavliša i M. Lenček, "Fonološke vještine i fonološko pamćenje: neke razlike između djece urednoga jezičnoga razvoja, djece s perinatalnim oštećenjem mozga i djece s posebnim jezičnim teškoćama kao temeljni prediktor čitanja", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.47, br. 1, str. 1-16, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63438. [Citirano: 07.12.2019.]

Sažetak
Contemporary research interests that are focused on the reading development and associated difficulties try to define the role of different cognitive processes as predictors of reading difficulties and disorders. Numerous research emphasize phonological variables as the most important for success in reading. Despite the fact that children with perinatal brain lesions as well as children with specific language impairments are at risk for developing reading difficulties, segment of phonological skills in these two populations is insufficiently investigated (especially in Croatian). The aim of the research is to compare three different groups of six-year-olds (children with typical language development, children with perinatal brain lesions and children with specific language impairment) on tasks that assess phonological skills and phonological memory. Except the analysis of differences, the features of the groups are described. The results show that these groups have statistically significant differences on the majority of variables that capture phonological skills and phonological memory. Beside its’ empirical value, this research also contributes to the clinical work of speech and language pathologists because it describes features of phonological skills in children at risk for learning disabilities, further more, it enables the creation of appropriate intervention procedures based on phonological skills as predictors of reading difficulties.

Ključne riječi
prereading skills; risk for learning disabilities; phonological awareness; rapid automatized naming

Hrčak ID: 63438

URI
https://hrcak.srce.hr/63438

[hrvatski]

Posjeta: 4.522 *