hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta

Andrea Fajdetić ; Odsjek za oštećenja vida, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (134 KB) str. 98-107 preuzimanja: 908* citiraj
APA 6th Edition
Fajdetić, A. (2011). Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (1), 98-107. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/63446
MLA 8th Edition
Fajdetić, Andrea. "Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 47, br. 1, 2011, str. 98-107. https://hrcak.srce.hr/63446. Citirano 14.12.2019.
Chicago 17th Edition
Fajdetić, Andrea. "Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 47, br. 1 (2011): 98-107. https://hrcak.srce.hr/63446
Harvard
Fajdetić, A. (2011). 'Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47(1), str. 98-107. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/63446 (Datum pristupa: 14.12.2019.)
Vancouver
Fajdetić A. Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2011 [pristupljeno 14.12.2019.];47(1):98-107. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63446
IEEE
A. Fajdetić, "Neki aspekti edukacijsko-rehabilitacijske podrške pisanoj komunikaciji u obitelji slijepog djeteta", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.47, br. 1, str. 98-107, 2011. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63446. [Citirano: 14.12.2019.]

Sažetak
Podrška obitelji tijekom ranog razvoja slijepog djeteta iznimno je važna. Kakva će podrška biti, ovisi o poimanju roditeljstva što je iznimno individualno jer obitelj nije homogena skupina, a samo roditeljstvo razlikuje se od obitelji do obitelji. Obitelj slijepog djeteta suočena je s nizom izazova. U prevladavanju izazova može pomoći i edukacijsko - rehabilitacijska (dalje u tekstu: ER) podrška. ER podrška u obitelji, važna je, jer omogućuje usvajanje različitih znanja i vještina važnih za adekvatno poticanje razvoja slijepog djeteta u obiteljskom okruženju. U širem kontekstu poticanja rane pismenosti slijepog djeteta iznimno je važno poznavati specifičnosti pisane komunikacije slijepih osoba. Samo rad stručnjaka, dobra suradnja stručnjaka i roditelja te poznavanje osnovnih pojmova i pravila brajice stvaraju uvjete koji omogućuju uspješno opismenjavanje slijepe djece. Iz pregleda literature za zaključiti je da su obitelj i kompetentna ER podrška važni u procesu usvajanja nekih osnova specifičnih komunikacijskih kompetencija slijepih (pisane komunikacije korištenjem brajice). U radu su definirani izazovi vezani uz obitelj te ER podrška obitelji u usvajanju pisane komunikacije brajicom.

Ključne riječi
obitelj slijepog djeteta; ER podrška; pisana komunikacija obitelji slijepe djece; hrvatski standard brajice u literarnom kontekstu

Hrčak ID: 63446

URI
https://hrcak.srce.hr/63446

[engleski]

Posjeta: 1.546 *