hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje

POLITIČKA KOMUNIKACIJA INTERNETOM U HRVATSKOJ 2009. ANALIZA WEB PORTALA IZBORNIH KANDIDATA ZA GRADONAČELNIKA: ZAGREBA, SPLITA, RIJEKE I OSIJEKA

Ivan Balabanić ; Institut društvenih znanosti »Ivo Pilar«, Zagreb, Hrvatska
Marko Mustapić ; Institut društvenih znanosti »Ivo Pilar«, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (338 KB) str. 307-316 preuzimanja: 806* citiraj
APA 6th Edition
Balabanić, I. i Mustapić, M. (2010). POLITIČKA KOMUNIKACIJA INTERNETOM U HRVATSKOJ 2009. ANALIZA WEB PORTALA IZBORNIH KANDIDATA ZA GRADONAČELNIKA: ZAGREBA, SPLITA, RIJEKE I OSIJEKA. Informatologia, 43 (4), 307-316. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/63967
MLA 8th Edition
Balabanić, Ivan i Marko Mustapić. "POLITIČKA KOMUNIKACIJA INTERNETOM U HRVATSKOJ 2009. ANALIZA WEB PORTALA IZBORNIH KANDIDATA ZA GRADONAČELNIKA: ZAGREBA, SPLITA, RIJEKE I OSIJEKA." Informatologia, vol. 43, br. 4, 2010, str. 307-316. https://hrcak.srce.hr/63967. Citirano 25.06.2019.
Chicago 17th Edition
Balabanić, Ivan i Marko Mustapić. "POLITIČKA KOMUNIKACIJA INTERNETOM U HRVATSKOJ 2009. ANALIZA WEB PORTALA IZBORNIH KANDIDATA ZA GRADONAČELNIKA: ZAGREBA, SPLITA, RIJEKE I OSIJEKA." Informatologia 43, br. 4 (2010): 307-316. https://hrcak.srce.hr/63967
Harvard
Balabanić, I., i Mustapić, M. (2010). 'POLITIČKA KOMUNIKACIJA INTERNETOM U HRVATSKOJ 2009. ANALIZA WEB PORTALA IZBORNIH KANDIDATA ZA GRADONAČELNIKA: ZAGREBA, SPLITA, RIJEKE I OSIJEKA', Informatologia, 43(4), str. 307-316. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/63967 (Datum pristupa: 25.06.2019.)
Vancouver
Balabanić I, Mustapić M. POLITIČKA KOMUNIKACIJA INTERNETOM U HRVATSKOJ 2009. ANALIZA WEB PORTALA IZBORNIH KANDIDATA ZA GRADONAČELNIKA: ZAGREBA, SPLITA, RIJEKE I OSIJEKA. Informatologia [Internet]. 2010 [pristupljeno 25.06.2019.];43(4):307-316. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63967
IEEE
I. Balabanić i M. Mustapić, "POLITIČKA KOMUNIKACIJA INTERNETOM U HRVATSKOJ 2009. ANALIZA WEB PORTALA IZBORNIH KANDIDATA ZA GRADONAČELNIKA: ZAGREBA, SPLITA, RIJEKE I OSIJEKA", Informatologia, vol.43, br. 4, str. 307-316, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/63967. [Citirano: 25.06.2019.]

Sažetak
Udio korisnika Interneta u Hrvatskoj, među punoljetnim stanovništvom, je u razdoblju od 2002. do 2009. godine porastao s 17,1 posto na 38,6 % . Ovakav nagli porast broja korisnika ovog medija sa sobom donosi čitavi niz promjena u području društvene komunikacije, a samim time i u području političkog komuniciranja. Stoga istraživanja političke komunikacije putem Interneta postaju sve važnija za shvaćanje svih oblika političkih procesa unutar društva. Kako bi dali doprinos istraživanju internetske političke komunikacije u nas odlučili smo se provesti analizu sadržaja internetskih portala kandidata za poziciju gradonačelnika u Zagrebu, Splitu, Rijeci i Osijeku. Analizom sadržaja utvrđivali smo tehnološke i interaktivne osobine portala te sadržajne osobine priloga objavljenih na njima. Nalazi su pokazali da analizirani portali nisu u dovoljnoj mjeri posjedovali tehnološke i interaktivne elemente koji bi kandidatima omogućili zahvaćanje što šireg kruga internetske zajednice te ostvarivanje dvosmjerne komunikacije s njima. Sadržaj priloga objavljenih na analiziranim portalima pretežno se temeljio samo na praćenju predizbornih aktivnosti kandidata, a sami portali su otvarani neposredno prije izbora i služili su samo za potrebe izborne kampanje. Unatoč naglom rastu, broj korisnika Interneta u Hrvatskoj je i dalje niži od prosjeka zapadnoeuropskih zemalja te SAD-a. Stoga smo generalnom hipotezom pretpostavili da naši političari još uvijek ne koriste sve mogućnosti internetskog medija u izbornim kampanjama, a samim tim da niti sama hrvatska politička komunikacija još uvijek nije u potpunosti ušla u treću razvojnu fazu političke komunikacije na način kako su je definirali Blumler i Kvanagh (1999). Ovim istraživanjem potvrđena je naša generalna hipoteza ali zbog naglog porasta broja korisnika Interneta može se očekivati da će u dogledno vrijeme naši političari morati puno veći naglasak u izbornim kampanjama stavljati i na internetsku političku komunikaciju.

Ključne riječi
politička komunikacija; lokalni izbori; kandidati za gradonačelnika; web; analiza sadržaja

Hrčak ID: 63967

URI
https://hrcak.srce.hr/63967

[engleski]

Posjeta: 1.555 *