hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Ekonomska sociologija i problem tržišta

Rade Kalanj ; Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu

Puni tekst: hrvatski, pdf (175 KB) str. 305-341 preuzimanja: 2.964* citiraj
APA 6th Edition
Kalanj, R. (2010). Ekonomska sociologija i problem tržišta. Socijalna ekologija, 19 (3), 305-341. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/64392
MLA 8th Edition
Kalanj, Rade. "Ekonomska sociologija i problem tržišta." Socijalna ekologija, vol. 19, br. 3, 2010, str. 305-341. https://hrcak.srce.hr/64392. Citirano 19.06.2021.
Chicago 17th Edition
Kalanj, Rade. "Ekonomska sociologija i problem tržišta." Socijalna ekologija 19, br. 3 (2010): 305-341. https://hrcak.srce.hr/64392
Harvard
Kalanj, R. (2010). 'Ekonomska sociologija i problem tržišta', Socijalna ekologija, 19(3), str. 305-341. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/64392 (Datum pristupa: 19.06.2021.)
Vancouver
Kalanj R. Ekonomska sociologija i problem tržišta. Socijalna ekologija [Internet]. 2010 [pristupljeno 19.06.2021.];19(3):305-341. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/64392
IEEE
R. Kalanj, "Ekonomska sociologija i problem tržišta", Socijalna ekologija, vol.19, br. 3, str. 305-341, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/64392. [Citirano: 19.06.2021.]

Sažetak
Ovaj se rad bavi nekim novijim kretanjima u ekonomskoj sociologiji kao posebnoj sociološkoj disciplini, ali je osobito usredotočen na problem tržišta koji u tom disciplinarnom sklopu zauzima središnje mjesto. Stoga se, prije svega, tematizira mjesto ekonomske sociologije u okviru diferencijacije sociološke znanosti i interpretiraju se autori koji su najviše pridonijeli uspostavi, razvoju i afirmaciji ekonomske sociologije (Weber, Polanyi, Schumpeter, Parsons, Swedberg, Granovetter, Bourdieu, itd). No pritom se uvijek posebno naglašava njihovo poimanje i razumijevanje tržišta. U radu se potom šire ekspliciraju novi („postklasični“) trendovi oblikovanja i djelovanja ekonomske sociologije („nova ekonomska sociologija“) i opsežnije interpretiraju razni pristupi tržištu (odnos tržišne i netržišne sfere, odnos tržišta i države, tržišta i organizacije, itd.). Rad, na osnovi tog propitivanja, zagovara stajalište da je tržište, bez obzira na izrazito ambivalentan i protuslovan status u sociološkom i općeteorijskom mišljenju, nezaobilazna empirijska i teorijska činjenica modernog svijeta te da je susret ekonomije i sociologije u njegovu razumijevanju iznimno važan element moderne društvene znanosti, a prije svega sociologije.

Ključne riječi
ekonomija; fetišizam robe; kapitalizam; konkurencija; mreža; mrežni pristup; proizvodnja; organizacija; polje; potržišnjenje; razmjena; tržište

Hrčak ID: 64392

URI
https://hrcak.srce.hr/64392

[engleski] [njemački]

Posjeta: 4.080 *