hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika

Ana Grgić ; Sveučilište u Zagrebu
Zrinka Kolaković ; Justus-Liebig-Universitaet Giessen

Puni tekst: hrvatski, pdf (204 KB) str. 78-96 preuzimanja: 3.363* citiraj
APA 6th Edition
Grgić, A. i Kolaković, Z. (2010). Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. Lahor, 1 (9), 78-96. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/64996
MLA 8th Edition
Grgić, Ana i Zrinka Kolaković. "Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika." Lahor, vol. 1, br. 9, 2010, str. 78-96. https://hrcak.srce.hr/64996. Citirano 21.06.2021.
Chicago 17th Edition
Grgić, Ana i Zrinka Kolaković. "Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika." Lahor 1, br. 9 (2010): 78-96. https://hrcak.srce.hr/64996
Harvard
Grgić, A., i Kolaković, Z. (2010). 'Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika', Lahor, 1(9), str. 78-96. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/64996 (Datum pristupa: 21.06.2021.)
Vancouver
Grgić A, Kolaković Z. Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. Lahor [Internet]. 2010 [pristupljeno 21.06.2021.];1(9):78-96. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/64996
IEEE
A. Grgić i Z. Kolaković, "Primjena stilova i nastavnih strategija u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika", Lahor, vol.1, br. 9, str. 78-96, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/64996. [Citirano: 21.06.2021.]

Sažetak
Učenje u najširemu smislu te riječi, baš kao i učenje drugoga ili stranoga
jezika, iznimno je složen proces. Bez pamćenja nema učenja, a ne smije
se zanemariti ni zaboravljanje koje je nemoguće izbjeći. Ekonomičnost je
iznimno važno načelo pri učenju pa bi trebalo pomoći učenicima da u naj-
kraćem razdoblju najviše nauče. Da bi se to postiglo, nužno je da učitelj
(jezika) prepozna spoznajni stil i stil učenja svojih učenika kako bi u skladu
s tim oblikovao nastavu. U članku se čitatelje upoznaje s pojmom spoznaj-
noga ili kognitivnoga stila i stila učenja. Nakon pregleda literature koja se
bavi tim pojmovima navode se osobitosti svakoga stila kako bi učitelji je-
zika lako mogli prepoznati jesu li njihovi učenici više vizualni, auditivni ili
kinestetički tipovi te jesu li skloniji analizi ili sintezi. Naravno, za razliku
od teorije, u stvarnome se životu rijetko mogu naći čiste kategorije pa uče-
nici često uče spajajući nekoliko stilova, s time da jedan obično prevladava.
Osim teorijskoga dijela u članku će se na konkretnim primjerima pokazati
kojim se nastavim strategijama učitelj jezika može koristiti u procesu uče-
nja hrvatskoga kao drugoga i stranoga jezika. Budući da nastavne grupe
nisu homogene te da u njima učenici isti jezik uče na različite načine, uči-
telj bi trebao raznolikošću zadovoljiti potrebe svakoga učenika te osigurati
da svi, unatoč različitim spoznajnim stilovima i stilovima učenja, usvajaju
jezik ravnopravno.

Ključne riječi
učenje; hrvatski kao ini; kognitivni stil; nastavne aktivnosti

Hrčak ID: 64996

URI
https://hrcak.srce.hr/64996

[engleski]

Posjeta: 4.087 *