Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.20.1.11

UČENIČKE EMOCIJE I NJIHOVI PREDIKTORI U PROCESU SAMOREGULACIJE UČENJA

Đurđica PETREŠEVIĆ ; Gimnazija "Vladimir Nazor", Zadar
Izabela SORIĆ orcid id orcid.org/0000-0002-0734-387X ; Sveučilište u Zadru, Zadar


Puni tekst: hrvatski pdf 199 Kb

str. 211-232

preuzimanja: 3.747

citiraj


Sažetak

Zimmerman (2001.) određuje samoregulirano učenje kao
ciklički proces koji se sastoji od triju faza: faze promišljanja,
faze kontrole izvedbe i faze refleksije. Cilj ovog istraživanja bio
je ispitati kakve emocije (sreću, opuštenost, ponos, ljutnju,
nesretnost, poniženost i strah/anksioznost) doživljavaju učenici
u fazi izvedbe (u učenju matematike), kao i u fazi refleksije
(nakon povratne informacije o uspjehu na testu iz matematike),
te u kojoj su mjeri emocionalna kompetentnost učenika,
vrednovanje matematike, primjena strategija voljne kontrole
izvedbe te prijašnje i trenutačno (na testu) školsko dostignuće
prediktivni za doživljavanje različitih emocija u raznim fazama
samoregulacije učenja. Istraživanje je provedeno na 65
učenika triju sedmih razreda osnovne škole, a sadržavalo je
dva dijela s razmakom od sedam dana, unutar kojeg su
učenici pisali test iz matematike. Rezultati su pokazali različite
složaje prediktora za doživljavanje različitih emocija. Pri tome
su se vrednovanje matematike i upotreba strategija voljne
kontrole učenja pokazali značajnim prediktorima za nekoliko
emocija u učenju matematike, dok su ocjena na testu iz
matematike i emocionalna kompetentnost bili najčešći značajni
prediktori emocija doživljenih nakon dobitka povratne
informacije o ocjeni na testu.

Ključne riječi

samoregulacija učenja; emocije; strategije voljne kontrole; emocionalna kompetentnost; školski uspjeh

Hrčak ID:

65359

URI

https://hrcak.srce.hr/65359

Datum izdavanja:

17.3.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 7.095 *