hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

PRIMJENJIVOST TEORIJE RECEPCIJE NA MEDIJ INTERNETA

Gordana Tkalec   ORCID icon orcid.org/0000-0001-9921-1470 ; Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (138 KB) str. 69-81 preuzimanja: 2.403* citiraj
APA 6th Edition
Tkalec, G. (2010). PRIMJENJIVOST TEORIJE RECEPCIJE NA MEDIJ INTERNETA. FLUMINENSIA, 22 (2), 69-81. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/65378
MLA 8th Edition
Tkalec, Gordana. "PRIMJENJIVOST TEORIJE RECEPCIJE NA MEDIJ INTERNETA." FLUMINENSIA, vol. 22, br. 2, 2010, str. 69-81. https://hrcak.srce.hr/65378. Citirano 20.11.2019.
Chicago 17th Edition
Tkalec, Gordana. "PRIMJENJIVOST TEORIJE RECEPCIJE NA MEDIJ INTERNETA." FLUMINENSIA 22, br. 2 (2010): 69-81. https://hrcak.srce.hr/65378
Harvard
Tkalec, G. (2010). 'PRIMJENJIVOST TEORIJE RECEPCIJE NA MEDIJ INTERNETA', FLUMINENSIA, 22(2), str. 69-81. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/65378 (Datum pristupa: 20.11.2019.)
Vancouver
Tkalec G. PRIMJENJIVOST TEORIJE RECEPCIJE NA MEDIJ INTERNETA. FLUMINENSIA [Internet]. 2010 [pristupljeno 20.11.2019.];22(2):69-81. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/65378
IEEE
G. Tkalec, "PRIMJENJIVOST TEORIJE RECEPCIJE NA MEDIJ INTERNETA", FLUMINENSIA, vol.22, br. 2, str. 69-81, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/65378. [Citirano: 20.11.2019.]

Sažetak
Cilj ovoga rada je utvrditi u kolikoj je mjeri teorija recepcije primjenjiva na novi oblik pojavnosti književnosti – književnost na internetu, s naglaskom na internetsku književnost u užem smislu, dakle onu kojoj je internetska objava primarna.
Pristup temi započet je kratkim povijesnim prikazom pristupa teoriji recepcije s osloncem na njezine utemeljitelje, ali i suvremene teoretičare. Drugi metodološki temelj istraživanja počiva na primjeni osnovnih termina teorije recepcije u suvremenom mediju interneta budući da mnogi čimbenici međumrežne recepcije, zanimanje i vrijednosni sudovi, u odnosu na tradicionalne, bivaju promijenjeni i zahtijevaju revalorizaciju.
Rad pokazuje i promjenu književne recepcije pod utjecajem dnevnih zbivanja i globalnih promjena kao i interkulturalnost nove kontekstualizacije.
Unatoč burnim i iznimno brzim promjenama, kao i posve novom mediju posredstvom kojega se književnost objavljuje, a koji donosi svoje unutarnje zakonitosti, teorija recepcije, uz određene nadopune i modifikacije, nezaobilazan je dio pristupa znanosti o književnosti, za nju relativno novom i nedovoljno istraženom, mediju interneta.

Ključne riječi
internet; teorija recepcije; interkulturalnost; intermedijalnost; globalizacija; internetska književnost; multireceptivnost; interakcijska komunikacija; internetska književna publika

Hrčak ID: 65378

URI
https://hrcak.srce.hr/65378

[engleski]

Posjeta: 3.018 *