Skoči na glavni sadržaj

Izlaganje sa skupa

Izvođačka praksa na Varaždinskim baroknim večerima

Nataša Maričić ; Glazbena škola Varaždin, Varaždin, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 227 Kb

str. 43-50

preuzimanja: 476

citiraj


Sažetak

Radi se dakle o dva bitno različita skladateljska pristupa, koja uvjetuju dva bitno različita izvodilačka koncepta: jedan koji proizlazi iz živog stvaralačkog muziciranja, drugi iz strukture fiksirane tekstom. Jedan koji glazbu suoblikuje, drugi koji je interpretira. Prvi dominira do početka 17., drugi od polovice 18. stoljeća. Barok je prijelazno razdoblje u kojem će ponekad prevladati jedan, ponekad drugi skladateljski pristup, a ponekad će biti u ravnoteži. Od tuda, svijesno ili ne, raznolikost izvodilačkih pristupa. Od tuda, rekla bih, i one ambivalence s početka ovog dijela teksta.

Ključne riječi

povijesno osviještena interpretacija; autentični instrumenti; glazbeno djelo; improvizacija-rekonstrukcija-interpretacija glazbe; Nikolaus Harnoncourt; Carl Dahlhaus

Hrčak ID:

65560

URI

https://hrcak.srce.hr/65560

Datum izdavanja:

2.3.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.240 *