hrcak mascot   Srce   HID

Izlaganje sa skupa

Misli i sjećanja

Catherine Mackintosh

Puni tekst: hrvatski, pdf (239 KB) str. 51-55 preuzimanja: 307* citiraj
APA 6th Edition
Mackintosh, C. (2010). Misli i sjećanja. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (21), 51-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/65561
MLA 8th Edition
Mackintosh, Catherine. "Misli i sjećanja." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol. , br. 21, 2010, str. 51-55. https://hrcak.srce.hr/65561. Citirano 17.07.2019.
Chicago 17th Edition
Mackintosh, Catherine. "Misli i sjećanja." Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin , br. 21 (2010): 51-55. https://hrcak.srce.hr/65561
Harvard
Mackintosh, C. (2010). 'Misli i sjećanja', Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, (21), str. 51-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/65561 (Datum pristupa: 17.07.2019.)
Vancouver
Mackintosh C. Misli i sjećanja. Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin [Internet]. 2010 [pristupljeno 17.07.2019.];(21):51-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/65561
IEEE
C. Mackintosh, "Misli i sjećanja", Radovi Zavoda za znanstveni rad Varaždin, vol., br. 21, str. 51-55, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/65561. [Citirano: 17.07.2019.]

Sažetak
Krenuvši od osobnih početaka u glazbi, vezanih uz komorno muziciranje i pjevanje u obitelji i crkvi te aktivno muziciranje i ples u školskom uzrastu, naglašava se ishodište osobnog interesa za Staru glazbu u kontekstu učenog amaterizma, kvalitetne nastave glazbene umjetnosti u općeobrazovnoj školi te poduke u plesu. Ističe se odlučujući utjecaj tih glazbenih iskustava na kasniji profesionalni razvoj tijekom akademskog studija violine, kao i važnost sinergije kritične mase glazbenika, koji su stekli temelje aktivnog muziciranja u sklopu britanskog sustava glazbene nastave u općeobrazovnim školama, te tako razvili težnju za istraživanjem i eksperimentiranjem, te spontanošću i iskrenošću glazbenog izražavanja. Proizlazi da su pokretačku ulogu odigrale upravo kvalitete, razvijene aktivnim muziciranjem u općeobrazovnoj školi, a ne formalno akademsko glazbeno obrazovanje. Uz to se naglašava i značaj međunarodne razmjene znanja i iskustava među umjetnicima koji su istodobno na raznim geografskim područjima zastupali slične umjetničke stavove. Sve je to rezultiralo, nakon višegodišnjeg ignoriranja, konačnim prihvaćanjem Stare glazbe od strane glazbene struke i akademskih institucija. Time je i iskustvo podučavanja postalo novim snažnim poticajem daljnjeg razvoja, kako na osobnom, tako i na širokom međunarodnom planu. Osnivanjem Međunarodne ljetne škole barokne glazbe i plesa „Aestas Musica“ te suradnjom s Varaždinskim baroknim večerima, taj je razvoj potaknut i u Hrvatskoj. Snažno se zastupa stav da umjetnička naobrazba, temeljena na svestranosti, sinkretizmu i holističkom pristupu, doprinosi razumijevanju glazbe u znatno većoj mjeri nego konvencionalna poduka. Ta je postavka u Hrvatskoj već dala vrijedne rezultate u umjetničkom i pedagoškom radu novog naraštaja glazbenika te se javlja potreba za njenim ugrađivanjem u kurikulum akademskog studija glazbe u Hrvatskoj.

Ključne riječi
rana glazba; komorna glazba, pjevanje; ples; obitelj; amaterizam; crkva; nastava glazbe u srednjoj školi; istraživanje; povijesna glazbala; barokna violina; holistička koncepcija; skupno muziciranje; Royal College of Music; Aestas Musica; Varaždinske barokne večeri; Varaždinski komorni orkestar; Muzička akademija Zagreb

Hrčak ID: 65561

URI
https://hrcak.srce.hr/65561

[engleski]

Posjeta: 647 *