Halliwick koncept kod djece s cerebralnom paralizom i autizmom
Keywords:
Halliwick koncept, djeca s autizmom, djeca s cerebralnom paralizomAbstract
Fizička aktivnost bitna je za zdravlje i kvalitetu života svake osobe sa ili bez invalidnosti.
Ona je posebice važna za djecu u razvoju kojoj je fizička aktivnost na kopnu onemogućena zbog
njihovih stanja, odnosno bolesti. U odnosu na terapije na kopnu, terapije koje se održavaju u
vodi posebne su stoga što boravak u vodi djeci daje drugačiji osjećaj zadovoljstva, a to su sreća,
sloboda kretanja te veće samopouzdanje. Kao jedan od svjetski poznatih oblika fizioterapije,
Halliwick koncept pristup je koji djeci i odraslima omogućuje da istovremeno uživaju u
aktivnostima u vodi i nauče plivati, ali pritom koristeći fizička svojstva vode te vlastite pokrete
tijela. Ovaj je koncept razvijen tako da skupine u kojima se vježba istovremeno motiviraju,
potiču socijalnu interakciju te optimiziraju učenje. Kod 57 % djece koja su dolazila vježbati
po Halliwick metodi primijećeno je poboljšanje sposobnosti i pažnje u grupnom radu, dok je
kod 43 % djece ono ostalo isto, što pokazuje da aktivnosti i provođenje vremena u vodi doista
poboljšavaju mentalne sposobnosti djece s cerebralnom paralizom. Nadalje, kod 63 % djece s
autizmom prve promjene koje su roditelji uočili dogodile su se nakon četiri do pet mjeseci, pri
čemu su se, prema mišljenju roditelja, sposobnosti i pažnja za grupni rad poboljšale kod 91 %
djece. Što se tiče odnosa prema drugoj djeci, promjene su uočene kod 63 % autistične djece,
dok je kod 91 % primijećena povećana pristupačnost spram druge djece. Svi roditelji potvrdili
su da su ostvarili bolju komunikaciju sa svojom djecom otkad dolaze na bazen i vježbaju
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).