Halliwick koncept kod djece s cerebralnom paralizom i autizmom

Authors

  • Matea Babić
  • Maria Helena Ružić

Keywords:

Halliwick koncept, djeca s autizmom, djeca s cerebralnom paralizom

Abstract

Fizička aktivnost bitna je za zdravlje i kvalitetu života svake osobe sa ili bez invalidnosti.
Ona je posebice važna za djecu u razvoju kojoj je fizička aktivnost na kopnu onemogućena zbog
njihovih stanja, odnosno bolesti. U odnosu na terapije na kopnu, terapije koje se održavaju u
vodi posebne su stoga što boravak u vodi djeci daje drugačiji osjećaj zadovoljstva, a to su sreća,
sloboda kretanja te veće samopouzdanje. Kao jedan od svjetski poznatih oblika fizioterapije,
Halliwick koncept pristup je koji djeci i odraslima omogućuje da istovremeno uživaju u
aktivnostima u vodi i nauče plivati, ali pritom koristeći fizička svojstva vode te vlastite pokrete
tijela. Ovaj je koncept razvijen tako da skupine u kojima se vježba istovremeno motiviraju,
potiču socijalnu interakciju te optimiziraju učenje. Kod 57 % djece koja su dolazila vježbati
po Halliwick metodi primijećeno je poboljšanje sposobnosti i pažnje u grupnom radu, dok je
kod 43 % djece ono ostalo isto, što pokazuje da aktivnosti i provođenje vremena u vodi doista
poboljšavaju mentalne sposobnosti djece s cerebralnom paralizom. Nadalje, kod 63 % djece s
autizmom prve promjene koje su roditelji uočili dogodile su se nakon četiri do pet mjeseci, pri
čemu su se, prema mišljenju roditelja, sposobnosti i pažnja za grupni rad poboljšale kod 91 %
djece. Što se tiče odnosa prema drugoj djeci, promjene su uočene kod 63 % autistične djece,
dok je kod 91 % primijećena povećana pristupačnost spram druge djece. Svi roditelji potvrdili
su da su ostvarili bolju komunikaciju sa svojom djecom otkad dolaze na bazen i vježbaju

Downloads

Published

2022-08-31