Bioetička edukacija i zdravstveni problemi romske populacije
Keywords:
bioetička edukacija, romska populacija, romska nehigijenska naseljaAbstract
U okviru nastave iz obaveznog predmeta Medicina i društvo (predmet obuhvaća medicinskosociološki, medicinsko-etički i socijalno-medicinski dio) na prvoj godini osnovnih studija
Medicinskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 2007., 2008., 2009. i 2012. godine,
na prijedlog odgovornog nastavnika prof. dr. Karela Turze, a u suradnji s patronažnom
službom Doma zdravlja “Novi Beograd”, organizirane su posjete romskim nehigijenskim
naseljima2
. Cilj ovih posjeta bio je neposredni kontakt studenata s pripadnicima romske
populacije, te susret sa zdravstvenim, i šire, svakodnevnim životnim problemima ljudi koji
žive u nehigijenskim naseljima. Na taj način budućim liječnicima omogućeno je da se
mnogo prije realnog suočavanja s bolesnicima koji su pripadnici romske populacije, suoče i
s vlastitim predrasudama i stereotipima koji mogu biti smetnja u uspostavljanju kvalitetnog
odnosa liječnik - bolesnik. Autori navode neka saznanja o zdravstvenoj zaštiti i zdravstvenim
problemima romske populacije do kojih su došli prilikom spomenutih organiziranih posjeta
romskim nehigijenskim naseljima. Autori predlažu ovakve i slične organizirane posjete
pripadnicima različitih vulnerabilnih skupina kao neizostavni element bioetičke edukacije
budućih liječnika.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).