Netiketa i internetski izazovi: prepoznavanje i rješavanje neprikladnog ponašanja u školskim knjižnicama Virovitičko-podravske županije

Autor(i)

  • Josip Strija Gimnazija Petra Preradovića Virovitica
  • Tanja Kolar Janković Tehnička škola Virovitica

Ključne riječi:

digitalno ponašanje, edukacija, internet, netiketa, školske knjižnice

Sažetak

Rad istražuje ulogu školskih knjižničara u promicanju netikete i prevenciji neprikladnog ponašanja na internetu među učenicima, ističući njihovu ključnu ulogu u stvaranju sigurnog digitalnog okruženja. U suvremenom društvu, gdje digitalne tehnologije postaju sastavni dio svakodnevnog života učenika, raste potreba za sustavnom edukacijom o odgovornom digitalnom ponašanju. Poseban naglasak stavljen je na izazove poput cyberbullyinga, dijeljenja neprimjerenog sadržaja i širenja dezinformacija koji mogu ozbiljno ugroziti emocionalno i psihičko zdravlje mladih korisnika interneta. Poseban dio rada posvećen je radionici organiziranoj za školske knjižničare u Virovitičko-podravskoj županiji, osmišljenoj s ciljem unaprjeđenja njihovih znanja i vještina potrebnih za prepoznavanje i rješavanje problema povezanih s neprikladnim online ponašanjem. Radionica je obuhvatila teme poput važnosti netikete, poštivanja autorskih prava, prepoznavanja i prijavljivanja neprikladnog sadržaja te implementacije strategija nenasilne komunikacije. Kroz praktične primjere i diskusiju knjižničari su stekli alate za učinkovitije djelovanje u području edukacije i podrške učenicima u digitalnom okruženju. Rezultati radionice pokazali su da knjižničari prepoznaju važnost promicanja netikete te su svjesni svoje odgovornosti u oblikovanju pozitivnih digitalnih navika kod učenika. Međutim, identificirana je potreba za kontinuiranom edukacijom kako bi knjižničari ostali u korak s brzim razvojem tehnologija i sve sofisticiranijim izazovima u online okruženju. Suradnja s nastavnicima, roditeljima i stručnjacima iz različitih područja prepoznata je kao ključan faktor u stvaranju sigurnog i podržavajućeg digitalnog prostora. Kontinuirano osnaživanje kapaciteta školskih knjižničara dodatnim edukacijama, praktičnim radionicama i međusobnom suradnjom od presudne su važnosti za promicanje odgovornog i sigurnog digitalnog ponašanja među učenicima.

##submission.downloads##

Objavljeno

2025-02-20

Kako citirati

Strija, J., & Kolar Janković, T. (2025). Netiketa i internetski izazovi: prepoznavanje i rješavanje neprikladnog ponašanja u školskim knjižnicama Virovitičko-podravske županije. Knjižničar/Knjižničarka: E-časopis Knjižničarskog društva Rijeka, 15(1). Preuzeto od https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/knjiznicar-ka/article/view/33853

Broj časopisa

Rubrika

Knjižnica – informacijska sinapsa