Slikovnice i priče kao poticaj za unaprjeđivanje mentalnog zdravlja učenika razredne nastave

Autor(i)

  • Matea Dobrović Juričić Osnovna škola "Srdoči" Rijeka
  • Petra Skočić Osnovna škola "Srdoči" Rijeka
  • Nensi Čargonja Košuta Osnovna škola "Srdoči" Rijeka

Ključne riječi:

mentalno zdravlje, rana pismenost, emocionalni razvoj, slikovnica, čitanje, razredna nastava, školska knjižnica, primjeri dobre prakse

Sažetak

U današnjem užurbanom svijetu, sve veća pozornost pridaje se važnosti brige o mentalnom zdravlju. Djeca i mladi tijekom odrastanja još uvijek uče kako se koristiti svojim sposobnostima da bi uspješno rješavali životne izazove. Procjenjuje se da je među učenicima oko 20% onih koji imaju probleme s mentalnim zdravljem koji ih ometaju u radu i stvaranju odnosa. Obzirom da djeca veliki dio svog odrastanja provedu u školi, učitelji su važan čimbenik koji učenicima mogu pomoći u stjecanju temeljnih kompetencija potrebnih za optimalno funkcioniranje u svijetu koji ih okružuje te umanjiti djelovanje rizičnih čimbenika koji utječu na mentalno zdravlje djece.

U poticanju važnosti brige za mentalno zdravlje učiteljima u radu mogu pomoći slikovnice i priče. Slikovnica je prva knjiga s kojom se dijete susreće, stoga je njena uloga vrlo važna jer utječe na opći razvoj djeteta. One osim jezičnog razvoja, utječu na jačanje socijalno – emocionalnih kompetencija koje su potrebne učenicima u školskom okruženju, ali i u svakodnevnom životu.

U članku će biti predstavljene teorijske spoznaje o mentalnom zdravlju djece i mladih te uloga škole kao odgojno-obrazovne ustanove i odgojno-obrazovnih djelatnika u promicanju važnosti brige o mentalnom zdravlju djece. Predstavit ćemo slikovnice i priče koje potiču emocionalni razvoj djece s popratnim aktivnostima koje su provedene u našoj školi s učenicima razredne nastave za vrijeme redovne nastave, produženog boravka te u školskoj knjižnici.

##submission.downloads##

Objavljeno

2025-02-20

Kako citirati

Dobrović Juričić, M., Skočić, P., & Čargonja Košuta, N. (2025). Slikovnice i priče kao poticaj za unaprjeđivanje mentalnog zdravlja učenika razredne nastave. Knjižničar/Knjižničarka: E-časopis Knjižničarskog društva Rijeka, 15(1). Preuzeto od https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/knjiznicar-ka/article/view/35219

Broj časopisa

Rubrika

Iz knjižnica i o knjižničarima