Slikovnice i priče kao poticaj za unaprjeđivanje mentalnog zdravlja učenika razredne nastave
Ključne riječi:
mentalno zdravlje, rana pismenost, emocionalni razvoj, slikovnica, čitanje, razredna nastava, školska knjižnica, primjeri dobre prakseSažetak
U današnjem užurbanom svijetu, sve veća pozornost pridaje se važnosti brige o mentalnom zdravlju. Djeca i mladi tijekom odrastanja još uvijek uče kako se koristiti svojim sposobnostima da bi uspješno rješavali životne izazove. Procjenjuje se da je među učenicima oko 20% onih koji imaju probleme s mentalnim zdravljem koji ih ometaju u radu i stvaranju odnosa. Obzirom da djeca veliki dio svog odrastanja provedu u školi, učitelji su važan čimbenik koji učenicima mogu pomoći u stjecanju temeljnih kompetencija potrebnih za optimalno funkcioniranje u svijetu koji ih okružuje te umanjiti djelovanje rizičnih čimbenika koji utječu na mentalno zdravlje djece.
U poticanju važnosti brige za mentalno zdravlje učiteljima u radu mogu pomoći slikovnice i priče. Slikovnica je prva knjiga s kojom se dijete susreće, stoga je njena uloga vrlo važna jer utječe na opći razvoj djeteta. One osim jezičnog razvoja, utječu na jačanje socijalno – emocionalnih kompetencija koje su potrebne učenicima u školskom okruženju, ali i u svakodnevnom životu.
U članku će biti predstavljene teorijske spoznaje o mentalnom zdravlju djece i mladih te uloga škole kao odgojno-obrazovne ustanove i odgojno-obrazovnih djelatnika u promicanju važnosti brige o mentalnom zdravlju djece. Predstavit ćemo slikovnice i priče koje potiču emocionalni razvoj djece s popratnim aktivnostima koje su provedene u našoj školi s učenicima razredne nastave za vrijeme redovne nastave, produženog boravka te u školskoj knjižnici.