https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/knjiznicar-ka/issue/feed Knjižničar/Knjižničarka: e-časopis Knjižničarskog društva Rijeka 2025-06-15T12:11:15+02:00 Uredništvo časopisa kdr.urednistvo@gmail.com Open Journal Systems <p><strong>Knjižničar/ka</strong> je recenzirani znanstveni i stručni e-časopis Knjižničarskog društva Rijeka otvoren za suradnju znanstvenicima i stručnjacima iz informacijskih znanosti iz područja knjižničarstva i knjižnične i informacijske znanosti. Cilj je objavljivanja časopisa pridonijeti razvoju knjižničarstva u teoriji i na praktičnoj razini te ukazati na inovacije i aktualna događanja popularizacijom rada knjižničara svih vrsta knjižnica. U tom smislu objavljuje radove koji su po svom sadržaju važni za znanstvenu i stručnu javnost koju zanima to područje i pregled aktualnih zbivanja povezanih s aktivnošću i djelatnošću knjižničara lokalne zajednice i članova HKD-a PGŽ-a.</p> <p>Objavljuje se uz financijsku potporu Primorsko-goranske županije iz programa za zadovoljenje javnih potreba u području kulture.</p> <p> </p> <p> </p> <p><em> </em></p> <p> </p> <p><em> </em></p> https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/knjiznicar-ka/article/view/36965 Biblioterapija u školskoj knjižnici 2025-06-15T12:11:15+02:00 Tanja Šupe tanja.supe@gmail.com Ksenija Sobotinčić Štropin ksenija.stropin@gmail.com <p>Biblioterapija kao terapijski pristup koji se koristi književnošću za osobni rast i emocionalni razvoj može biti snažan alat za poticanje emocionalne inteligencije, empatije i socijalnih vještina kod djece. U ovom se članku prikazuje uloga biblioterapije u obrazovnom okruženju, s naglaskom na njezinoj primjeni u školskoj knjižnici. Članak analizira kako biblioterapija pomaže učenicima u razumijevanju njihovih emocija i socijalnoga ponašanja pomoću vođenoga čitanja i rasprave, pri čemu je ključna uloga školskoga knjižničara u odabiru odgovarajuće literature i organiziranju aktivnosti koje potiču čitalačku i emocionalnu pismenost. U članku se također prikazuje konkretna primjena biblioterapije u školskoj knjižnici nizom primjera dobre prakse poput projekta <em>Dotakni priču</em>, koji integrira biblioterapiju u školski kurikul kako bi se kod učenika potaknula kreativnost, empatija i prihvaćanje različitosti. Mogućnost korištenja senzornom sobom kao posebnim okruženjem i interaktivne radionice dio su aktivnosti koje podržavaju emocionalni razvoj. Biblioterapija nije samo alat za razvijanje čitalačkih navika, već i za razvijanje kritičkoga razmišljanja, socijalne svijesti i emocionalne pismenosti.</p> 2025-06-15T00:00:00+02:00 Copyright (c) 2025 Knjižničar/Knjižničarka: e-časopis Knjižničarskog društva Rijeka