Knjižničar/Knjižničarka: e-časopis Knjižničarskog društva Rijeka https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/knjiznicar-ka <p><strong>Knjižničar/ka</strong> je recenzirani znanstveni i stručni e-časopis Knjižničarskog društva Rijeka otvoren za suradnju znanstvenicima i stručnjacima iz informacijskih znanosti iz područja knjižničarstva i knjižnične i informacijske znanosti. Cilj je objavljivanja časopisa pridonijeti razvoju knjižničarstva u teoriji i na praktičnoj razini te ukazati na inovacije i aktualna događanja popularizacijom rada knjižničara svih vrsta knjižnica. U tom smislu objavljuje radove koji su po svom sadržaju važni za znanstvenu i stručnu javnost koju zanima to područje i pregled aktualnih zbivanja povezanih s aktivnošću i djelatnošću knjižničara lokalne zajednice i članova HKD-a PGŽ-a.</p> <p>Objavljuje se uz financijsku potporu Primorsko-goranske županije iz programa za zadovoljenje javnih potreba u području kulture.</p> <p> </p> <p> </p> <p><em> </em></p> <p> </p> <p><em> </em></p> hr-HR kdr.urednistvo@gmail.com (Uredništvo časopisa) anja.kucan.buterin@gmail.com (Anja Kučan Buterin, glavna urednica) ned, 15 lip 2025 00:00:00 +0200 OJS 3.2.1.4 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 Biblioterapija u školskoj knjižnici https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/knjiznicar-ka/article/view/36965 <p>Biblioterapija kao terapijski pristup koji se koristi književnošću za osobni rast i emocionalni razvoj može biti snažan alat za poticanje emocionalne inteligencije, empatije i socijalnih vještina kod djece. U ovom se članku prikazuje uloga biblioterapije u obrazovnom okruženju, s naglaskom na njezinoj primjeni u školskoj knjižnici. Članak analizira kako biblioterapija pomaže učenicima u razumijevanju njihovih emocija i socijalnoga ponašanja pomoću vođenoga čitanja i rasprave, pri čemu je ključna uloga školskoga knjižničara u odabiru odgovarajuće literature i organiziranju aktivnosti koje potiču čitalačku i emocionalnu pismenost. U članku se također prikazuje konkretna primjena biblioterapije u školskoj knjižnici nizom primjera dobre prakse poput projekta <em>Dotakni priču</em>, koji integrira biblioterapiju u školski kurikul kako bi se kod učenika potaknula kreativnost, empatija i prihvaćanje različitosti. Mogućnost korištenja senzornom sobom kao posebnim okruženjem i interaktivne radionice dio su aktivnosti koje podržavaju emocionalni razvoj. Biblioterapija nije samo alat za razvijanje čitalačkih navika, već i za razvijanje kritičkoga razmišljanja, socijalne svijesti i emocionalne pismenosti.</p> Tanja Šupe, Ksenija Sobotinčić Štropin Copyright (c) 2025 Knjižničar/Knjižničarka: e-časopis Knjižničarskog društva Rijeka https://hrcak.srce.hr/ojs/index.php/knjiznicar-ka/article/view/36965 ned, 15 lip 2025 00:00:00 +0200