NASTANAK DIGITALNIH HUMANITARNIH AKCIJA: SLUČAJ GRUPE NA FACEBOOKU „VRATIMO PALČIĆE U PETROVU”
Ključne riječi:
DIGITALNE HUMANITARNE AKCIJE, GRUPE NA FACEBOOKU, PREMOŠĆUJUĆI SOCIJALNI KAPITAL, DIGITALNI KAPITAL, SLAKTIVIZAMSažetak
Pandemija bolesti COVID-19 uvelike je utjecala na međuljudske odnose na globalnoj razini. Osim toga Hrvatsku su 2020. godine pogodili i razorni potresi koji su pokrenuli niz humanitarnih akcija. Ovaj rad bavi se grupom na Facebooku „Vratimo Palčiće u Petrovu” i aukcijskim modelom koji je nastao u grupi, a koji je inovativan po tome što su aukcije nastale suradnjom članova navedene grupe i kao takve nisu opisane u znanstvenoj literaturi. Ovim člankom nastoji se objasniti što nam taj slučaj može reći o suradnji u digitalnoj okolini te o njezinoj ulozi u stvaranju digitalnih humanitarnih akcija. U radu se analiziraju objave u grupi i intervjui s organizatorima kako bi se opisao fenomen jačanja veza među članovima navedene grupe i provođenja kolektivne akcije. Analizirani slučaj ukazuje na to da digitalni aktivizam ne mora rezultirati čistim slaktivizmom (engl. slacktivism), s obzirom na to da transparentno sudjelovanje članova zajednice, zajedno s postojanjem transparentnog modela, pogoduje stvaranju opipljivih učinaka u društvu kroz uspješne humanitarne akcije.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Copyright (c) 2024 Mijo Bežovan, Antonio Karlović, Robert Mihaljinec
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autorice i autori članaka objavljenih u Medijskim studijama zadržavaju autorsko pravo, uključujući i pravo na copyright. Medijske studije prihvaćaju uvjete licence Creative Commons.
CC BY-NC-ND