Proučavatelj je priredio za tisak rukopisni popis slika (i jednoga kipa), djela Vjekoslava Paraća (1904. - 1986.). Popis je sastavila Ksenija Parać (1914. - 2006.), najvjerojatnije kao svoj diplomski rad u završnici studiranja povijesti umjetnosti u Zagrebu, godine 1953. Najstarija je slika iz godine 1926., a najmlađa iz 1947. Popis daje odgovore na pitanja o vremenu nastanka pojedine slike, mjestu i vremenu izlaganja i o tadašnjem vlasniku. Ne postoji u Popisu odgovor za svaku sliku, ali je važno znati kako postoji za većinu. Popisane su u devet cjelina, u neprekinutome vremenskom slijedu, ukupno 245 slika.
The author has prepared for printing the manuscript list of paintings (and one sculpture) of Vjekoslav Parać (1904-1986). The list is made by Ksenija Parać (1914-2006), most probably as her university graduation paper, while completing her studies of the history of art in Zagreb, in 1953. The oldest painting is from the year 1926, the last from 1947. The list answers the questions on the times of creation of particular paintings, places and times of exhibiting them, and their then owners. The list does not provide answers about every painting, but is important that for most part of them it does. Listed are 245 paintings, in nine groups, in uninterrupted time lines. Firstly those exhibited in 1929 in Zagreb and Split, then those exhibited in 1932 in Zagreb, those painted between 1932 and 1934, and those exhibited in 1934 in Split. Follow the paintings made after 1934, then from 1940 to 1945, and separately those from the time of the Second World War and immediately after that, until the year 1947.
Arsen Duplančić, voditelj knjižnice Arheološkoga muzeja u Splitu, rekao mi je 8. srpnja
2015. kako on odnedavno ima darovani mu Popis i kako bi mi dopustio proučavanje i pripremu
rukopisa za tisak. Zahvalno sam prihvatio i već tada počeo raditi, ali je sve sporo
odmicalo, posebno stoga što sam morao odustati od namjeravane provjere podataka o
fotografijama slika u tiskovinama (uspio sam provjeriti samo dvije), a do završetka
proučavanja nisam znao tko je sastavio Popis. Na temelju naznake na prednjim koricama i
propitkivanja što ih je usmjerila ta naznaka, zaključio sam kako ga je sastavila Ksenija
Koludrović, udana Parać i Tudor (Vela Luka, 25. studenoga 1914. - Split, 28. veljače 2006.), Vjenčala se 10. travnja 1944., prvi muž Neven Parać, liječnik koji nije iz slikareva
roda, umro je 26. siječnja 1969. (Casablanca); drugi put se vjenčala u Solinu 10. rujna
1986., muž Vojko Tudor (Split, 3. travnja 1916. - Split, 18. siječnja 1990.).
Popis je pisan na papiru (visina 297 milimetara, širina 420 milimetara, A3, oko 100 gramski, glatki, pregiban po širini na pola, A4). Uložen je u tvornički izrađene kartonske korice (F A HEMAN, Patent mapa Zakonom zaštićena M1 - 1000 - II. 1941.). Pisano je obostrano, stranice nisu brojene, ukupno je 21 list, prošiven na lijevom rubu koncem. Pisano je strojem uz kopirni papir. Samo je na drugoj stranici (list 1v) otisak kopirnoga papira, a na drugim je stranicama otisak crne vrpce za pisanje. Najprije su na svakoj stranici olovkom nacrtani okvir, okomita i vodoravna podjela. Vodoravno je na svakoj stranici devet redova, a prvi gornji uvijek je uži i u njemu je opis sadržaja; drugi redovi su širi i njih je na svakoj stranici osam. Okomito je na svakoj stranici osam stupaca, različite su širine, a prvi je uvijek uži, jer sadrži redni broj. Naznaka je izložbe na vrhu stranice koja sadrži početak brojenja djela na toj izložbi. Na prednjim koricama, u sredini, na tiskanoj crti, rukopisom, olovkom: Parać K. - prof. Parać Vjekoslav (na prednjim koricama, gore, lijevo, rukopisom, olovkom: Via San Galle). Stupci su naslovljeni: Red br. | Naslov djela | Tehnika | Veličina | Signatura | Vlasništvo | Izložbe [negdje: Izložba] | Razno.
U ovome sam svome izdanju Popisa nastojao učiniti ga čitljivijim u tiskanome izdanju. Stupce sam pretvorio u vodoravno pisanje, pa sam promijenio izvorne naslove i njihov broj. Sada su to: naslov | tehnika | mjere | potpis | napomena. Izostavljen je izvorni stupac Izložbe, jer je taj sadržaj naznačen na početku svake izložbe. Ako je u tome sadržaju neki važan podatak, tada je odgovor na pitanje »izložba« uvršten u ovo izdanje. Promijenio sam izvorne brojeve, jer sam čitatelju želio dati ukupan broj popisanih djela, a zadržati i brojenje po pojedinim popisanim cjelinama. Prvi broj znači redni broj cjeline: 1 - 9. Druga skupina brojeva znači broj slika na izložbi: 1.1 - 60, 2.1 - 58, 3.1 - 19, 4.1 - 23, 5.1 - 4, 6.1 - 35, 7.1 - 21, 8.1 - 20, 9.1 - 5. Treća skupina brojeva znači ukupan broj slika u popisu: 1 - 245. Sve je doslovno prepisano. Promjene su neznatne: kose zagrade // zamijenjene oblim zagradama (); u naznaci mjesta potpisa, između razriješenih kratica, dodan je zarez; u adresi vlasnika dodan je zarez tamo gdje je izostavljen (tako je ujednačeno pisanje adrese). Razriješene kratice: br.; d.d. = dolje, desno; d.l. = dolje, lijevo; g. = godina; g.d. = gore, desno; g.l. = gore, lijevo; gđa.; god.; pok.; Repr.; ud.; ul.; ako godina nema početnu brojku 19, to je dodano, osim u potpisu koji je doslovno prepisan. Naslov tiskovine izvorno je u navodnicima, a ovdje je prepisan kosim slovima jer je to u skladu s opisom u Bibliografiji rasprava i članaka, V., Zagreb 1977. (u kojoj je provjerena većina podataka o izložbama). U uglatim je zagradama [] moja napomena o naknadnim upisima. U bilješke sam uvrstio samo izložbe koje su u Popisu naznačene. Kada sam vidio katalog takve izložbe, tada prepisujem podatke o naslovu, mjestu i vremenu izložbe i o izloženim djelima. Kada katalog nisam vidio, tada dajem samo što je moguće točnije podatke o naslovu, mjestu i vremenu izložbe. Tiskane fotografije slika, u Popisu imaju naznaku »reproducirano «, posebno sam popisao, jer će ubuduće tako biti lakše pregledati ih (broj iza podatka o tiskovini je onaj zadnji redni broj u Popisu). S istom sam nakanom sastavio i popis vlasnika (broj iza podatka o vlasniku je onaj zadnji redni broj u Popisu; kada sam bio siguran u podatak o mjestu boravka vlasnika, koji je nedostajao, upisao sam ga).
Ovdje prenosim rodoslovne podatke o slikarevoj užoj obitelji,
U ovome naslovu nije naznačeno mjesto izložbe, ali je u stupcu Izložbe, od broja 1 do
29 naznačeno: »1929 mart - Salon Ulrich, Zagreb«. Tada je prezime Ulrich pisano:
Ullrich. Izložba je trajala od 15. do 28. ožujka 1929. U ovome naslovu nije naznačeno mjesto izložbe, ali je u stupcu Izložbe, od broja 30 do
34 naznačeno: »1929 - jesen Vatrogasni dom, Split«, a to je mjesto izlaganja i drugih
slika, sve do broja 60, iako nije posebno naznačeno. Naziv Vatrogasni dom nije bio
netočan, jer je u zgradi, u tadašnjoj Sokolskoj ulici broj 3, bilo smješteno Društvo
Dobrovoljnih Vatrogasaca (
1.1. naslov: Autoportret | tehnika: ulje na platnu | mjere: 88,5×66,6 | potpis: gore,
lijevo V. Parać | vlasnik: Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb | napomena: Nastalo 1926 -
1927; reproducirano u
1.2. naslov: Kompozicija | tehnika: tempera - ulje | mjere: 200×150 [olovkom, rukopisom: ?]
| potpis: V. Parać | vlasnik: Galerija umjetnina, Split (posuđeno Galeriji, Zadar) |
napomena: Nastalo 1926 - 1927; reproducirano u
1.3. naslov: Glava dječaka | tehnika: ulje na drvu | potpis: Pogrešno: godina u potpisu je 1928. Mjere: visina 40 cm, širina 30 cm; sada u splitskoj
Galeriji umjetnina; 520: SLT;1167 (
1.4. naslov: Mrtva priroda | tehnika: ulje na kartonu | mjere: 90×70 [olovkom, rukopisom:
?] | vlasnik: autor | napomena: Uništeno bombardiranjem Solina U četvrtak, 12. travnja 1944. (
1.5. naslov: Kod Sv. Blaža | tehnika: ulje na platnu | mjere: 88×63 [olovkom, rukopisom: ?] | potpis: gore, desno Parać 27 | vlasnik: Warnier, Paris
1.6. naslov: Seljak u slamnatom šeširu | tehnika: ulje na platnu | mjere: 85×57 | potpis: gore, lijevo V. Parać 928 | vlasnik: Kolekcija Deutsch-Maceljski
1.7. naslov: Autoportret | tehnika: crtež perom | vlasnik: autor | napomena: Reproducirano
u
1.8. naslov: Dječak sa gitarom | tehnika: ulje na platnu | mjere: 100×90 [olovkom, rukopisom: ?] | napomena: Uništeno bombardiranjem Solina
1.9. naslov: Ribari | tehnika: akvarel - gvaš | mjere: 30×45 [olovkom, rukopisom: ?] | vlasnik: Marica Čerina udova Vukušić | napomena: Nastalo oko 1928.
1.10. naslov: (Ribari) Veslači | tehnika: ulje na platnu | mjere: 90×70 [olovkom,
rukopisom: ?] | vlasnik: Direktor Coda, Zagreb | napomena: Reproducirano u
1.11. naslov: Seljaci (Povratak sa polja) | tehnika: ulje na platnu | mjere: 90×70
[olovkom, rukopisom: ?] | potpis: dolje, desno V. Parać 27 | vlasnik: Prof. Ivo Kerdić,
Zagreb | napomena: Reproducirano
1.12. naslov: Proljeće | tehnika: ulje na kartonu | mjere: 33×43 | potpis: dolje, desno V. Parać 28 | vlasnik: autor
1.13. naslov: Kaštel Gomilica | tehnika: ulje na platnu | mjere: 50×38 | potpis: dolje,
lijevo V. Parać 28 | vlasnik: Galerija umjetnina, Split | napomena: Reproducirano u
1.14. naslov: Kuće u Vranjicu Mjere: visina 55 cm, širina 45,5 cm; potpis: dolje, lijevo V Parać 29; sada u splitskoj
Galeriji umjetnina; 520: SLT;1158 (
1.15. naslov: Vranjic | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: [prvi red] Dr. Ivo Bulić, Split [drugi red] Frane Bulić, Beograd, Branka Đonovića 6 - Dedinje
1.16. naslov: Portret J. Šperac Josip Petar Šperac (Solin, 23. svibnja 1861. - Solin, 13. kolovoza 1937.). Slika je
potpisana: dolje, desno V. Parać Solin 1928 (vlasnik: Zagreb, Hildegard Auf-Franić);
foto:
1.17. naslov: Puljiz | tehnika: akvarelirani crtež | mjere: 36×32 | vlasnik: Marin Ferić, Zagreb
1.18. naslov: Portret Nikole Cvejića (toreador) | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Ing. Nikola Cvejić, operni pjevač, Beograd (ili u Rumi)
1.19. naslov: Portret F. S. (ujaka) (Frane Srdar, Kaštel Gomilica) | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać 28
1.20. naslov: Akt | tehnika: litografija | vlasnik: autor
1.21. naslov: Mrtva priroda (sa kruhom, voćem i ribom) | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Udova dr. Belošević Maša
1.22. naslov: Stare kuće | tehnika: akvarelirani crtež | vlasnik: Gospođa Šuperina
1.23. naslov: Glava djevojke | tehnika: crtež - smeđa kreda i olovka | potpis: dolje,
lijevo V Parać 27 | vlasnik: Grafička zbirka Sveučilišne biblioteke, Zagreb | napomena:
Reproducirano u
1.24. naslov: Glava djevojčice | tehnika: crtež - smeđa kreda i olovka | potpis: dolje,
desno Parać 28 | napomena: Reproducirano u
1.25. naslov: Glava radnika | tehnika: crtež - kreda | potpis: dolje, lijevo V. Parać 28 |
vlasnik: Dr. Slavko Batušić, Zagreb | napomena: Reproducirano
1.26. naslov: Portret mlađeg brata | tehnika: crtež retlom | potpis: dolje, lijevo V. Parać
28 | vlasnik: autor - Solin | napomena: Reproducirano
1.27. naslov: Pjevač | tehnika: crtež | vlasnik: Ante Benzon
1.28. naslov: Komedija Od 1961. u Vili Dalmaciji; sada u splitskoj Galeriji umjetnina; 520:SLT; 1159 (
1.29. naslov: Mornar | tehnika: litografija | vlasnik: otisak kod dr. Jozo Arambašin | napomena: Oštećeno bombardiranjem Solina
1.30. naslov: Oltarna slika | tehnika: ulje | vlasnik: Župna crkva Sv. Martin u Vranjicu - prvi oltar desno | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split
1.31. naslov: Crtež akta | tehnika: smeđa kreda i olovka | vlasnik: autor | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split
1.32. naslov: Mrtva priroda (Stare knjige) | tehnika: ulje | vlasnik: Antun Karlovac, apotekar | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split
1.33. naslov: Skica (motiv berbe) | vlasnik: Ing. Fabijan Kaliterna, Split | izložba: 1929
- jesen Vatrogasni dom, Split | napomena: Reproducirano
1.34. naslov: Glava djevojčice | tehnika: crtež | vlasnik: Prof. Grga Antunac | izložba: 1929 - jesen Vatrogasni dom, Split
1.35. naslov: Motiv iz Kaštela | tehnika: akvarel crtež
1.36. naslov: Glava | tehnika: lavirani crtež
1.37. naslov: Most u Solinu | tehnika: ulje | vlasnik: Toni Mardešić, Vis - Komiža | izložba: Izloženo samo u Splitu - Vatrogasni dom
1.38. naslov: Kaštel Kambelovac | tehnika: ulje | vlasnik: Stipe Jelić, Split
1.39. naslov: Ležeći akt | tehnika: crtež retlom | izložba: Izloženo samo u Splitu
1.40. naslov: Kaštela | tehnika: akvarel | izložba: Izloženo samo u Splitu
1.41. naslov: Kaktusi | tehnika: crtež olovkom | vlasnik: Prof. Ante Cetineo, Split | izložba: Izloženo samo u Splitu
1.42. naslov: Maslina | tehnika: crtež olovkom | mjere: 23×21 | vlasnik: autor | izložba: Izloženo samo u Splitu
1.43. naslov: Žuto cvijeće | tehnika: ulje | vlasnik: Šmidhen F., Zagreb Veoma vjerojatno Fanika Šmidhen.
1.44. naslov: Mrtva priroda (Breskve) | vlasnik: Čičin-Šain, Split | izložba: Izloženo samo u Splitu
1.45. naslov: Portret Ante Gašpića | tehnika: ulje | vlasnik: A. Gašpić, Zagreb, Kukovčeva 5. | izložba: nije izlagan
1.46. naslov: Portret A. Antičević-Bronzan Veoma je vjerojatno portretirana osoba Anka Antičević, udana Bronzan, jer je godine
1925. u Splitu zabilježen Ivo Bronzan Vlahin, pomorski kapetan u Istarskoj ulici broj 12
(
1.47. naslov: Portret gospođa Zlatka Antičević | vlasnik: Kod Antičević, Split | izložba: nije izlagan
1.48. naslov: Clowni (u cirkusu) | tehnika: akvarel - crtež | potpis: dolje, desno V. Parać 28 | vlasnik: Dr. Slavan Vidović, Split | izložba: Izlagana u Splitu
1.49. naslov: Patos (pjevač sa [nedostaje riječ] | tehnika: ulje | izložba: Split
1.50. naslov: Jahač | tehnika: crtež | vlasnik: Ing. F. Kaliterna, Split | izložba: Split
1.51. naslov: Kompozicija [olovkom, rukopisom: ?] | tehnika: crtež | izložba: Split
1.52. naslov: Solinske ruševine (Amfiteatar) | tehnika: crtež | vlasnik: Špiro Drašković, Solin Solin, 16. studenoga 1898. - Solin, 16. listopada 1976., susjed Paraćevih; vjerojatno
je u vrijeme kupnje ili darovanja slike bio trgovac u Splitu.
1.53. naslov: Most u Solinu | tehnika: crtež tušom | izložba: Izložen u Zagrebu i u Splitu
1.54. naslov: Žena | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Ing. Fabijan Kaliterna, Split | izložba: Samo u Splitu
1.55. naslov: Akt sa leđa | tehnika: ulje | vlasnik: Bogić (Boco), Split | izložba: Samo u Splitu
1.56. naslov: Mrtva priroda | tehnika: crtež | vlasnik: Neke od slika pod 56 i dalje nalaze
se kod: Dr. Ivić Srećko, Split i Oblasna samouprava, Split [bilješka označena **) na donjem
rubu ispod broja 60] | izložba: Samo u Splitu | napomena: Reproducirano
1.57. naslov: Smijeh | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Neke od slika pod 56 i dalje nalaze
se kod: Dr. Ivić Srećko, Split i Oblasna samouprava, Split [bilješka označena **) na donjem
rubu ispod broja 60] | izložba: Split | napomena: Reproducirano
1.58. naslov: Lekcija pjevanja | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Neke od slika pod 56 i
dalje nalaze se kod: Dr. Ivić Srećko, Split i Oblasna samouprava, Split [bilješka označena
**) na donjem rubu ispod broja 60] | napomena: Reproducirano
1.59. naslov: Kuće u Vranjicu | tehnika: crtež tušem | vlasnik: Neke od slika pod 56 i
dalje nalaze se kod: Dr. Ivić Srećko, Split i Oblasna samouprava, Split [bilješka označena
**) na donjem rubu ispod broja 60] | napomena: Reproducirano
1.60. naslov: Veslači - ribari | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Dr. Livadić Branimir |
napomena: Reproducirano
Izložba Vjekoslav Parač, Zagreb, Salon Ullrich, Ilica 40: 1 Pont Carrousel, 2 Porte de
Chatillon, 3 Avenue du Maine, 4 Avenue d'Orleans, 5 Pont Sully, 6 Pont Neuf, 7 Sa
Montmartre-a, 8 Le Bouquiniste, 9 Portrait M. F., 10 Portrait J. S., 11 Dancing na
Montparnasse-u, 12 La Coupole (Montparnasse), 13 Nature morte (sa cvijećem), 14 Nature
morte (sa melonom), 15 Nature morte (breskve), 16 Nature morte (cvijeće), 17 Prozor
ateliera, 18 Sjedeći akt, 19 Ležeći akt, 20 Dalmatinski paysage, 21 Dalmatinski paysage,
22 Solin (paysage), 23 Paysage, 24 Kompozicija, 25 U polju, 26 Za stolom, 27 Pont
Alexandre III, 28 Kut u atelieru, 29 Quai de Javel, 30 U kavani, 31 Tango, 32 Danse
oriental, 33 U Grande-Chaumière, 34 Crtači (u Grande-Chaumière), 35 U Rotondi, 36
Hrvači, 37 Plesačice, 38 Na Boulevard-u, 39 Quai de la Gare, 40 Pont des Arts, 41 Quai
de Bercy, 42 Boulevard de Port-Royal, 43 Rue Denfert-Rocherau, 44 U Luxembourg-u, 45 Na
Av. d'Orleans, 46 Pont St. Michel, 47 Na Montparnasse-u, 48 U Rotondi (Montparnasse), 49
Café Pompadour, 50 U café le Dome, 51 Le Jokey (Montparnasse), 52 Portrait, 53 Ulični
pjevači, 54 Nature morte, 55 Ženski akt, 56 Ženski akt, 57 U dancingu, 58 U kavani.
2.1.61. naslov: Pont Carrousel | tehnika: ulje | mjere: 38×55 | potpis: dolje, desno V.
Parać Paris 31 | vlasnik: Ing. Mate Senjanović, Rijeka | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu To je izložba u Salonu Galić od 14. do 24. travnja 1934.
2.2.62. naslov: Porte de Chatillon | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31
| vlasnik: Općina Split [olovkom, rukopisom: Bešker ?] | izložba: i 1934 - samostalna u
Splitu | napomena: Reproducirano
2.3.63. naslov: Avenue du Maine | tehnika: ulje | mjere: 61×50 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Vlado Očić, Zagreb, Vladimira Nazora
2.4.64. naslov: Avenue d'Orleans | tehnika: ulje | mjere: 58×77 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Ante Vatavuk, Zagreb, Mihanovićeva 16
2.5.65. naslov: Pont Sully (Petit pont) | tehnika: ulje | mjere: 53×44 | potpis: V. Parać 30 | vlasnik: Ing. Hranko Smodlaka, Split | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu
2.6.66. naslov: Pont Neuf | tehnika: ulje | vlasnik: Salon Ulrich, Zagreb | napomena:
Reproducirano u
2.7.67. naslov: Sa Mont Martrea | tehnika: ulje
2.8.68. naslov: Le Bouquiniste | tehnika: ulje | vlasnik: Marković Drago
2.9.69. naslov: Portret M. F. Veoma je vjerojatno portretirana osoba Mara Fabry (Erdevik, 29. studenoga 1904. -
Solin, 18. ožujka 1937.); školske godine 1923./1924. upisala je studij u (sadašnjoj)
Akademiji likovnih umjetnosti, ali ga nije završila; s njom se slikar vjenčao 8. rujna
1935., a 29. siječnja 1937. im se rodio sin Marino.
2.10.70. naslov: Portret J. S. Vjerojatno je portretirana osoba Jelena Srdar (19. svibnja 1908. - 1. srpnja 1976.).
Netočno je u stupcu Izložbe izostala naznaka ove izložbe, jer njezin katalog potvrđuje
izlaganje.
2.11.71. naslov: Dancing na Montparnasseu | tehnika: ulje | vlasnik: Drago Mađer | izložba: i 1934 - samostalna u Splitu
2.12.72. naslov: La Coupole | tehnika: ulje | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 |
vlasnik: Jugoslavenska akademija - Moderna galerija | izložba: i IIIieme Salon D'Art
Francaise Independent Troisième Salon d'Art Français Indépendant, Paris, 83, Rue la Boëtie. To je prva skupna
izložba u kojoj su Paraćeve slike. Točno: Udruženje prijatelja umetnosti »Cvijeta Zuzorić«. Udruženje je utemeljeno u
Beogradu 2. veljače 1922.; sagradilo je Umetnički paviljon i u njemu je prva izložba
otvorena 22. prosinca 1928. Ova je slika bila izložena: Četvrta prolećna izložba
slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd, Umetnički paviljon,
otvorenje 8. svibnja 1932. Tentoonstelling van Joegoslavische hedendaagsche Beeldende Kunst, Amsterdam, Stedelijk
Museum, 24. rujna - 23. listopada 1932.: 72 Landschap, 73 Stilleven, 74 La Coupole. Exposition d'art yougoslave contemporaine, Bruxelles, Palais d'Art, 10. - 28. prosinca
1932. Pola vijeka jugoslavenskog slikarstva (1900 - 1950), Zagreb, Moderna galerija, 9.
svibnja - 30. lipnja 1953.
2.13.73. naslov: Mrtva priroda (Cvijeće) | tehnika: ulje | mjere: 44×36 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31| vlasnik: Nino Polić | izložba: i IIIieme Salon D'Art Francaise Independent 24. IV. - 31. V. 1931. i »Cvjeta Zuzorić«, Beograd i 1932 u Amsterdamu na izložbi Jugoslavije i nakon toga u Bruxellesu | napomena: Reproducirano u Morgen Blatt, Zagreb, broj 86/1932. 2.14.74. naslov: Mrtva priroda sa melonima | tehnika: ulje | mjere: 44×65 | potpis: gore, lijevo V. Parać 31 | vlasnik: Dr. Pfeferer[1] [olovkom, rukopisom: kirurg ?] [1] Zlatko Pfefferer (1891. - Zagreb, 1. svibnja 1963.; podatak s nadgrobnoga natpisa i popisa pokojnika na Mirogoju), otorinolaringolog, Zagreb, Dolac 9; slika nije više u vlasništvu obitelji (podatak: kćerka Zlatka Rušinović-Pfefferer, 20. srpnja 2015., ali bez odgovora tko je sada vlasnik).
2.14.74. naslov: Mrtva priroda sa melonima | tehnika: ulje | mjere: 44×65 | potpis: gore,
lijevo V. Parać 31 | vlasnik: Dr. Pfeferer Zlatko Pfefferer (1891. - Zagreb, 1. svibnja 1963.; podatak s nadgrobnoga natpisa i
popisa pokojnika na Mirogoju), otorinolaringolog, Zagreb, Dolac 9; slika nije više u
vlasništvu obitelji (podatak: kćerka Zlatka Rušinović-Pfefferer, 20. srpnja 2015., ali
bez odgovora tko je sada vlasnik).
2.15.75. naslov: Mrtva priroda (Breskve sa flašom) | tehnika: ulje | vlasnik: Ulrich - Marković ?
2.16.76. naslov: Mrtva priroda sa cvijećem | tehnika: ulje | mjere: 54×73 | potpis: gore,
desno V. Parać Paris 1931 | vlasnik: Galerija umjetnina, Split | izložba: i u Amsterdamu
1932. na izložbi Jugoslavije, nakon toga u Bruxellesu i 1934. na samostalnoj u Splitu, te
1934. u Beogradu u Salonu »Cvjeta Zuzorić« Šesta prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd,
Umetnički paviljon, otvorenje 13. svibnja 1934.; Dodatak *) Označeni radovi pripadaju
pozvanim umetnicima. Parać Vjekoslav (Solin): 226 Mlekarice ulje, 227 Dalmatinski predeo
ulje 228 Mrtva priroda ulje.
2.17.77. naslov: Prozor atelijera | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać Paris
1931 | vlasnik: Olinko Delorko, Zagreb - Vajda, Zagreb, Ilica 106 | izložba: i 1934 -
samostalna u Splitu | napomena: Reproducirano u
2.18.78. naslov: Sjedeći akt | tehnika: ulje | mjere: 61×50 | potpis: gore, lijevo V. Parać
Paris 31 | vlasnik: Kolekcija dr. Slavan Vidović, Split | napomena: Reproducirano u
2.19.79. naslov: Ležeći akt | tehnika: ulje | mjere: 38×47 | potpis: gore, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: Kolekcija dr. Slavan Vidović | izložba: i 1934. samostalna u Splitu
2.20.80. naslov: Dalmatinski pejzaž (Ljeto) U časopisu Hrvatskoj prosvjeti, broj 5/1932., tiskana je fotografija slike Dalmatinski
motiv; nije mi moguće provjeriti koja je to slika, ali je korisno znati ovaj
podatak.
2.21.81. naslov: Dalmatinski pejzaž | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: [olovkom, rukopisom: Markovina Ivo (autor preuzimlje)
2.22.82. naslov: Solin - pazar | tehnika: ulje | vlasnik: Moderna galerija | izložba: i
izložba Jugoslavije 1932. u Amsterdamu i nakon toga u Bruxellesu 1932. | napomena:
Reproducirano u
2.23.83. naslov: Pejzaž Mjere: visina 38 cm, širina 52,5 cm; od 1950. u Vili Dalmaciji; sada u splitskoj
Galeriji umjetnina; 520: SLT;1160 (
2.24.84. naslov: Kompozicija | tehnika: ulje | vlasnik: Prof. Vlado Rismondo, Split | izložba: i 1934. samostalna u Splitu
2.25.85. naslov: U polju | tehnika: ulje | vlasnik: Dr. Černe (liječnik), Zagreb Ivan Černe (oko 1896. - Zagreb, 2. listopada 1968.; podatak s nadgrobnoga natpisa i
popisa pokojnika na Mirogoju).
2.26.86. naslov: Za stolom | tehnika: ulje - skica | vlasnik: Vladan Desnica, Zagreb [olovkom, rukopisom: propalo]
2.27.87. naslov: Pont Alexandres III. | tehnika: ulje | vlasnik: Dr. Černe (liječnik), Zagreb
2.28.88. naslov: Kut u atelieru | tehnika: ulje na papiru | vlasnik: autor
2.29.89. naslov: Quai de Javel | tehnika: ulje | mjere: 35×21 | potpis: dolje, lijevo Parać Paris 31 | vlasnik: Dr. Ivo Hergešić, Zagreb
2.30.90. naslov: U kavani | tehnika: crtež | napomena: Izgubljeno i nema veze sa onima iz 1936.
2.31.91. naslov: Tango | tehnika: crtež perom, tuš | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris
31 | vlasnik: Bučan (čelista), Split Antun Bučan (Split, 22. veljače 1912. - Split, 6. srpnja 2000.), bio je samouki slikar
(
2.32.92. naslov: Danse orientale | tehnika: crtež perom, tuš | mjere: 31×25 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor
2.33.93. naslov: U Grande Chaumiere | tehnika: crtež perom, tuš
2.34.94. naslov: Crtači - U Grande Chaumiere | tehnika: crtež perom, tuš | vlasnik: Očić Vladimir, Zagreb, Nazorova ulica
2.35.95. naslov: U Rotondi | tehnika: crtež
2.36.96. naslov: Hrvači | tehnika: crtež perom | mjere: 22,50×28 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor
2.37.97. naslov: Plesačica | tehnika: crtež
2.38.98. naslov: Na Boulevardu | tehnika: crtež - tuš | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u
Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender
jugoslavischen Künstler. Ausstellung Jugoslawische Volkskunst. Grafik lebender jugoslawischer Künstler,
Saarbrücken, Staatliches Museum; Aquarelle: 32. Garteneingang, 33. Montparnasse, 34. Im
Café I, 35. Auf der Straße, 36. Porträt, 37. Straße, 38. Liegender Akt, 39. Im
Nachtlokal, 40. An der Seine. Bibliografije daju podatke o toj izložbi i u Metzu
(Exposition d'art graphique et populaire yougoslave de la collection de Zagreb), a obje
izložbe vremenski određuju u svibanj - lipanj 1933. (katalog izložbe u Saarbrückenu,
koji sam vidio u elektroničkom zapisu, nema vremensku odrednicu, nego rukopisom napisanu
godinu 1933.)
2.39.99. naslov: Quai de la Gare | tehnika: akvarel | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb [olovkom, rukopisom: ?]
2.40.100. naslov: Pont des arts | tehnika: crtež tušom | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb [olovkom, rukopisom: ?]
2.41.101. naslov: Quai de Bercy | tehnika: akvarel [olovkom, rukopisom: ?] | vlasnik: Električno poduzeće, Split
2.42.102. naslov: Boulevard de Port Royal | tehnika: akvarel | vlasnik: Francuski institut [olovkom, rukopisom: ?]
2.43.103. naslov: Rue Deufert-Rocherau | tehnika: gvaš - akvarel | mjere: 25×19 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 30 | vlasnik: autor | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler
2.44.104. naslov: U Luxenburgu | tehnika: akvarel
2.45.105. naslov: Na Avenue d'Orleans | tehnika: akvarel | potpis: dolje, lijevo V. Parać 30 | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler
2.46.106. naslov: Pont St. Michel | vlasnik: Ing. Deutsch-Maceljski
2.47.107. naslov: Na Montparnasseu | tehnika: gvaš
2.48.108. naslov: U Rotondi | tehnika: gvaš | mjere: 13×18 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 30 | vlasnik: autor | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler
2.49.109. naslov: Caffe Pompadour | tehnika: akvarel | mjere: 17×11 | potpis: dolje, lijevo V. P. Paris 29 | vlasnik: autor
2.50.110. naslov: U Caffe Le Dome | tehnika: akvarelirani crtež | vlasnik: Dr. Radica (Hatze) Branko Radica (Split, 2. rujna 1899. - Split, 19. prosinca 1987.), pravnik i pisac;
naznaka je »Hatze« po njegovo supruzi Siglindi, kćeri skladatelja Josipa Hatzea.
2.51.111. naslov: »Le Jockey« - ples (Montparnasse) | tehnika: gvaš | mjere: 27×45 | potpis: gore, lijevo V. Parać Paris 1930 | vlasnik: pokojni ing. Ciciliani, Split | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler
2.52.112. naslov: Portret (Dama s rukavicama) | tehnika: gvaš | mjere: 23×18 | potpis: gore, lijevo V. Parać Paris 930 | vlasnik: Muzej Kneza Pavla, Beograd | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler
2.53.113. naslov: Ulični pjevači | tehnika: akvarel | vlasnik: Drago Mađer [olovkom, rukopisom: ? Zagreb]
2.54.114. naslov: Mrtva priroda (Jabuke) | tehnika: akvarel | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb
2.55.115. naslov: Ženski akt sa cvijećem | tehnika: akvarel | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb
2.56.116. naslov: Ženski akt (ležeći) | tehnika: akvarel | potpis: gore, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: Galerija umjetnina, Split | napomena: Izlagano u Saarbrückenu u Staatliches Museum na izložbi Ausstellung Jugoslavischen Volkskunst, Grafik lebender jugoslavischen Künstler
2.57.117. naslov: U dancingu
2.58.118. naslov: U kavani | vlasnik: Boschi
3.1.119. naslov: Portret (Dr. Zora Srdar) Vjerojatno je portretirana osoba u slikarevu rodu. Poznata je Zora Srdar (17. rujna
1901.- 7. kolovoza 1994.). Treća izložba zagrebačkih umjetnika u Umjetničkom paviljonu od 17 maja do 17 juna 1936;
Parać Vjekoslav, Split, Smodlakina 24: 114 Jesen (Kompozicija) ulje, 115 Ženski poluakt
ulje, 116 Portret gdje. Dr. Z. S. ulje, 117 Salita dei Cacciottoli, Napulj gouache, 118
Piazza S. Pietro u Rimu akvarel, 119 Palazzo Sansendoni, Siena gouache, 120 Piazzetta u
Veneciji akvarel.
3.2.120. naslov: Portret S. Novaković
3.3.121. naslov: Portret N. Novaković
3.4.122. naslov: Portret gospođe Segedy | tehnika: ulje | mjere: 94,5×96 | potpis: dolje, desno V. Parać 33 | vlasnik: Gospođa Segedy, Zagreb, Medulićeva 23
3.5.123. naslov: Portret dr. Frua Veoma je vjerojatno portretirana osoba Josip Frua (oko 1891. - Zagreb, 23. srpnja 1962.
u sedamdeset i prvoj godini; podatak u popisu pokojnika na Mirogoju); Josip Frua bio je
u Zadru, u školskoj godini 1909./1910., maturant Velike klasične gimnazije; po rođenju
oko godine 1891. mogla bi biti ista osoba.
3.6.124. naslov: Portret gospođe Frua Veoma je vjerojatno portretirana osoba Ljubica Frua (oko 1900. - Zagreb, 3. ožujka
1989. u osamdesetoj godini; podatak u popisu pokojnika na Mirogoju).
3.7.125. naslov: Portret M. Fabry | vlasnik: autor
3.8.126. naslov: Pantovčak (pejzaž) | tehnika: ulje | mjere: 66×50 | vlasnik: Jagić
3.9.127. naslov: Kompozicija »Jesen« | tehnika: ulje | mjere: 80×116 | potpis: dolje, desno
V. Parać | vlasnik: Srdar, Zagreb, Nazorova ulica | napomena: Reproducirano
3.10.128. naslov: Kompozicija »Jesen« | tehnika: ulje | mjere: 50×64 | vlasnik: Dr. Vjekoslav Franceschi
3.11.129. naslov: Poluakt sa cvijećem | tehnika: ulje | mjere: 54×73 | potpis: u sredini donjeg ruba V. Parać | vlasnik: Berislav Parać, Zagreb, Nazorova | izložba: 1936. u Umjetničkom paviljonu u Zagrebu
3.12.130. naslov: Mrtva priroda | tehnika: ulje | mjere: 54×73 | vlasnik: Šmidhen, Zagreb, Prilaz
3.13.131. naslov: Strossmayer | tehnika: ulje | mjere: 116×73 | vlasnik: Za Sokolski Otvoren 7. lipnja 1931. (
3.14.132. naslov: Aleksandar I. kao admiral | tehnika: ulje | vlasnik: Za Sokolski dom - sada Radnički dom u Solinu
3.15.133. naslov: Petar II. kao Sokol | tehnika: ulje | vlasnik: Za Sokolski dom - sada Radnički dom u Solinu
3.16.134. naslov: Madona | tehnika: ulje | mjere: 61×45
3.17.135. naslov: Mrtva priroda | tehnika: ulje | mjere: 45×60
3.18.136. naslov: Na kupanju - skulpture | tehnika: terracotta | mjere: 50×35 | vlasnik: autor - Solin
3.19.137. naslov: Hvar | tehnika: ulje | mjere: 34×54,50 | potpis: dolje, lijevo V. Parać 32 | vlasnik: autor - Zagreb
[bilješka na donjem rubu ispod broja 19]: N.b. Signatura uzimana sa stanovišta slike, a ne promatrača. - Veličina uzimana: najprije visina, a onda širina
Od 14. do 24. travnja 1934.
4.1.138. naslov: Mljekarice | tehnika: ulje | potpis: dolje, lijevo V. Parać 34 | vlasnik: otkupio kralj Aleksandar - možda sada u Muzeju u Beogradu [olovkom, rukopisom: ?] | izložba: i »Cvjeta Zuzorić« VI. izložba 1934. Beograd
4.2.139. naslov: Kaštelanke | tehnika: ulje | vlasnik: Moderna galerija, Zagreb | izložba:
i 1934. Prva izložba zagrebačkih umjetnika u Paviljonu Od 10. svibnja do 17. lipnja 1934.; Parać Vjekoslav Solin - Split: 116 Mljekarice ulje
(fotografija), 117 Kaštelanke ulje, 118 Cipal na tanjuru ulje, 119 Radnici crtež, 120
Starica crtež, 121 Maestral crtež, 122 Riva crtež, Mljekarice crtež.
4.3.140. naslov: Kuće u Hvaru | potpis: dolje, lijevo 33 V. Parać | vlasnik: Galerija Meštrović, Split
4.4.141. naslov: Ribari na odmoru (Leže dvojica na obali) | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Dr. Zvonko Šimunić advokat, Split
4.5.142. naslov: Mljekarice | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać 34 | vlasnik: Galerija umjetnina Dubrovnik ili Split | izložba: i Prva izložba zagrebačkih umjetnika u Paviljonu 1934.
4.6.143. naslov: Cipal na tanjuru | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać
32 | vlasnik: Moderna galerija, Zagreb | izložba: i Prva izložba zagrebačkih umjetnika u
Paviljonu 1934.; »Cvjeta Zuzorić« Peta prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd,
Umetnički paviljon, otvorenje 7. svibnja 1933. Nisam vidio katalog, ali je u novinskom
izvješću o izložbi naznačeno: »Dalmatinski predeo (…) Riba na tanjiru«. Ausstellung kroatischer Kunst, Berlin, Preussische Akademie der Künste, Unter den
Linden 3, siječanj - veljača 1943. (podatak u katalogu; nisam uspio naći točnije
nadnevke): Maler und Graphiker. Parać Vjekoslav: 253 Meeräsche öl, 254 Melone öl, 255
Rom aquarell, 256 Markt in Solin öl, 257 Im Kaffeehaus öl, 258 Obst aquarell, 259
Mädchenkopf zeichnung, 260 Pariser Vorstadt aquarell, 261 Brücke über die Seine
tuschzeichnung. Našao sam samo podatak o naslovu izložbe i vremenskoj odrednici: naslov je kao onaj u
Berlinu, a vrijeme je travanj - svibanj 1943. Ta je izložba poslije Berlina, a prije
Beča, pokazana u Bratislavi. O njoj znam samo to ( Slikarstvo i vajarstvo naroda Jugoslavije XIX i XX veka, Beograd, Narodni muzej, 29.
rujna - 29. listopada 1946.: Parać Vjekoslav: 164 Mlekarice, ulje; 165 Mrtva priroda,
ulje; 166 Riba, ulje. Grafika. Parać Vjekoslav: 347. Sprovod u zoru, kreda. Slikarstvo i kiparstvo naroda Jugoslavije XIX. i XX. vijeka, Zagreb, Moderna galerija i
Umjetnički paviljon, 5. siječnja - 10. veljače 1947.: Slikarstvo. Parać Vjekoslav:
Hrvatska (1904): 185 »Riba«, ulje. Grafika. Parać Vjekoslav: Hrvatska (1904): 282
»Sprovod u zoru«, kreda. Zaključujući po katalogu izložbe u Varšavi, koji sam vidio, na
svim su izložbama poslije Zagreba bile izložene samo ove dvije slike. Bibliografije daju podatke o mjestima te izložbe: Ljubljana, Narodna galerija, 16.
ožujka - 20. travnja 1947.; Moskva, Državni muzej likovnih umjetnosti Puškin, 12. lipnja
- 6. srpnja 1947.; Lenjingrad, Ermitaž, 11. kolovoza - 14. rujna 1947.; Bratislava,
Narodni muzej, 23. studenoga - 15. prosinca 1947.; Prag, Manes, 15. siječnja - 15.
veljače 1948.; Varšava, Muzeum Narodowe, ožujak; Krakov (samo taj podatak), Budimpešta
(samo taj podatak).
4.7.144. naslov: Cata (melona) | tehnika: ulje na papiru | potpis: dolje, lijevo V. Parać 32 | vlasnik: Moderna galerija, Zagreb | izložba: i 1933. Beograd i Izložba 19. i 20. st. Jugoslavije - samo u Beogradu
4.8.145. naslov: Portret sestre (u kaštelanskoj nošnji) | tehnika: ulje | potpis: dolje,
desno V. Parać | vlasnik: autor - Solin | izložba: i »Cvjeta Zuzorić« Osma prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd,
Umetnički paviljon, 10. svibnja - 4. lipnja 1936.; Slikarski radovi *) Označeni radovi
pripadaju pozvanim umetnicima. Parać Vjekoslav (Split, Smodlakina 24): 100. Portre ulje,
101. Cvet bajame ulje (fotografija), 102 Dalmatinski predeo ulje.
4.9.146. naslov: Portret oca | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Dalibor Parać, Zagreb
4.10.147. naslov: Pejzaž (uskopano polje) | tehnika: ulje | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Dr. Lovre Katić, Solin | napomena: Reproducirano u knjizi »Ostvarenja«
4.11.148. naslov: Grančice bajama | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, desno V. Parać
33 [olovkom, rukopisom: ?] | vlasnik: autor - kod N. Parać, Zagreb, Ilica 106 | izložba: i
VIII. izložba »Cvjeta Zuzorić« Beograd 1936. i povodom »Skupa mira« To je najvjerojatnije izložba Slike, kipovi, grafike, Zagreb, Salon Udruženja likovnih
umjetnika Hrvatske, 21. listopada - 10. studenoga 1951. (katalog nisam vidio).
4.12.149. naslov: Kaštel Gomilica | tehnika: akvarel | vlasnik: Josip Jablanović, Split
4.13.150. naslov: Obala u Starigradu | tehnika: akvarel | vlasnik: Općina Split
4.14.151. naslov: Polje | tehnika: akvarel | vlasnik: Dr. Srećko Ivić, Split, Balkanska ulica
4.15.152. naslov: Dubrovnik | tehnika: akvarel | vlasnik: Josip Jablanović, Split [olovkom, rukopisom: ?]
4.16.153. naslov: Hvar | tehnika: akvarel | vlasnik: Dr. Bekavac, Split [olovkom, rukopisom: ? Pitati dr. Bekavca, Split, da li »Hvar« ili »Dubrovnik«]
4.17.154. naslov: Korčula Mjere: visina 24 cm, širina 38,5 cm; potpis: dolje, lijevo V Parać; prvi vlasnik:
splitska Pučka Čitaonica, od 1950. u Vili Dalmaciji, kupljena od nepoznatoga vlasnika;
sada u splitskoj Galeriji umjetnina; 520: SLT;1162 (
4.18.155. naslov: Mljekarice | tehnika: crtež - pero | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb | izložba: i Umjetnički paviljon u Zagrebu
4.19.156. naslov: Riva | tehnika: crtež - pero | napomena: Uništeno bombardiranjem
4.20.157. naslov: Maestral | tehnika: crtež - pero | vlasnik: Grafička zbirka, Zagreb
4.21.158. naslov: Starica | tehnika: crtež - tušom | izložba: i zagrebačkih umjetnika, maj 1934. u Zagrebu
4.22.159. naslov: Radnici | tehnika: crtež - pero | vlasnik: Luka Bulić, Split
4.23.160. naslov: Mljekarice | tehnika: crtež | vlasnik: Ing. Birimiša Božo, Split
5.1.161. naslov: Dalmatinski pejzaž (Dubrov[ački] kanal | tehnika: ulje | vlasnik: Muzej princa Pavla, Beograd | izložba: VIII. izložba »Cvjeta Zuzorić« Beograd
5.2.162. naslov: Dalmatinski pejzaž (Iz Dubrovač[kog] polja | tehnika: ulje | vlasnik:
Rolci [točno: Roki] - t. zv. »Biskup«, Vis Juraj Lučić Roki (Vis, 1883. - Rim, 30. srpnja 1965.); nadimak Biskup potvrđuje
karikatura Anđela Uvodića ( Katalog Izložbe »Grupe hrvatskih slikara«, Split, Salon Galić, 1. - 15. veljače 1937.:
IX Parać Vjekoslav: 39 Jesen, ulje priv[atno] vlasništvo; 40 Dalmatinski pejsaž, ulje
Din[ara] 2.500.-; 41 Dalmatinski pejsaž, ulje Din[ara] 2.500.-.
5.3.163. naslov: Mljekarice (5 mljekarica) | tehnika: ulje | potpis: desno, dolje [nema
potpisa] | vlasnik: Zbirka Meštrović, Split - sada u Galeriji umjetnina, Split | izložba:
»Pola vijeka hrvatske umjetnosti«, Pola vijeka hrvatske umjetnosti, Zagreb, Dom likovnih umjetnosti kralja Petra I Velikog
Oslobodioca, 18. prosinca 1938. - 31. siječnja 1939.: Parać Vjekoslav Solin (Dalmacija):
196 Mljekarice ulje; 197 Motiv iz Hvara ulje; 198 Polje ulje; 199 Splitska obala
akvarel; 200 Napulj akvarel; 201 Ulica u Napulju akvarel.
5.4.164. naslov: Masline | tehnika: ulje | vlasnik: Kolekcija dr. Slavan Vidović, Split |
izložba: I. prvomajska izložba Prva prvomajska izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske - Podružnice za
Dalmaciju, Split, Umjetnički salon Galić, 1. - 15. svibnja 1946.: Parać Vjekoslav: 33
Masline ulje; 34 Portret A. V. [Ade Vidović] ulje; 35 Ruže ulje; 36 Vranjic ulje; 37
Glava ribara crtež; 38 Glava žene crtež olovkom; 39 Stari seljak crtež olovkom; 40
Profil žene crtež olovkom; 41 Čovjek sa turbanom crtež olovkom; 42 »Obnova« kompozicija
za fresco crtež.
Split, Salon Galić, 16. - 31. prosinca 1936.
6.1.165. naslov: Motiv iz Rima | tehnika: gvaš - akvarel | potpis: dolje, lijevo V. Parać
Roma 35 | napomena: Reproducirano u
6.2.166. naslov: Napulj | tehnika: akvarel | vlasnik: Dr. Slavan Vidović, Split
6.3.167. naslov: Motiv iz Orvieta | tehnika: akvarel | mjere: vidljivo 30×24 | potpis: dolje, desno V. Parać Orvieto 35 | vlasnik: autor
6.4.168. naslov: Motiv iz Venecije | tehnika: akvarel | vlasnik: Stipe Jelić, Split
6.5.169. naslov: Ponte San Angelo | vlasnik: Dr. Lovre Katić, Solin
6.6.170. naslov: Kod Koloseuma | vlasnik: Općina Split (Bešker) [olovkom, rukopisom: možda Zagreb]
6.7.171. naslov: Festa nazionale | tehnika: gvaš | vlasnik: Drago Mađer, Zagreb
6.8.172. naslov: Motiv iz Napulja
6.9.173. naslov: Rimska ruševina | tehnika: gvaš - akvarel | mjere: vidljivo 26×25 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Roma 35 | vlasnik: autor
6.10.174. naslov: Katedrala Orvieto | tehnika: akvarel | vlasnik: Dr. Cvito Fisković, Split
6.11.175. naslov: Ponte Vecchio (Firenza) | tehnika: gvaš - akvarel | mjere: vidljivo 23,5×33 | potpis: dolje, desno V. Parać Firenze 35 | vlasnik: autor
6.12.176. naslov: Ulica u Napulju | tehnika: gvaš
6.13.177. naslov: Motiv iz Siene | tehnika: gvaš | vlasnik: Drago Ivanišević
6.14.178. naslov: Paris | tehnika: akvarel | vlasnik: Galerija umjetnina, Split
6.15.179. naslov: Ulica (u Parisu)
6.16.180. naslov: Na divanu | tehnika: akvarel
6.17.181. naslov: Fijaker | tehnika: gvaš | vlasnik: Prof. Vojin Rabadan, Zagreb Veoma vjerojatno: Vojmil Rabadan (Split, 31. srpnja 1909. - Zagreb, 5. siječnja 1988.).
6.18.182. naslov: Proljetna impresija | tehnika: gvaš | vlasnik: Dr. Lovre Katić, Solin
6.19.183. naslov: Na Seini | tehnika: crtež
6.20.184. naslov: Portret | tehnika: crtež tušom | mjere: 26,5×21,5 | potpis: dolje, lijevo V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor
6.21.185. naslov: Kokote | tehnika: crtež perom | mjere: 21,5×18 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor | napomena: Kokote = U kavani
6.22.186. naslov: Marokanske plesačice | tehnika: crtež perom | mjere: 31×25 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor
6.23.187. naslov: Pont Carrousel | vlasnik: Dr. Mirko Buić
6.24.188. naslov: Poluakt | tehnika: crtež tušom | mjere: vidljivo 28×26 | potpis: dolje, desno V. Parać Paris 31 | vlasnik: autor
6.25.189. naslov: Slikar L. F. | tehnika: crtež perom | mjere: vidljivo 27,5×14,5 | potpis: dolje, lijevo Parać Paris 30 | vlasnik: autor
6.26.190. naslov: Portret J. S. | tehnika: olovka - crtež | vlasnik: autor
6.27.191. naslov: Na periferiji | tehnika: crtež
6.28.192. naslov: U kavani | tehnika: crtež
6.29.193. naslov: Katedrala u Pizi | tehnika: crtež olovkom
6.30.194. naslov: Motiv iz Siene | tehnika: crtež
6.31.195. naslov: Konstantinov slavoluk | tehnika: crtež olovkom | vlasnik: Dr. Lovre Katić, Solin
6.32.196. naslov: Trg u Bariu | tehnika: crtež | napomena: Bombardirano
6.33.197. naslov: Crkva u Bariu | tehnika: crtež | napomena: Bombardirano
6.34.198. naslov: Skice iz bilježnice
6.35.199. naslov: Motiv iz Orvieta | tehnika: akvarel | mjere: 31,5×20 | potpis: dolje, desno V. Parać Orvieto 35 | vlasnik: Nevenka Parać, Zagreb | izložba: nije izlagan
7.1.200. naslov: Portret A[de] Vidović | tehnika: ulje na drvu | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Dr. Slavan Vidović, Split | izložba: I. prvomajska izložba u Splitu 1946.
7.2.201. naslov: Kuće u Solinskom polju | tehnika: ulje na drvu | vlasnik: Galerija, Zadar
| izložba: III prvomajska izložba Treća prvomajska izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske - Podružnice za
Dalmaciju, Split, Umjetnički salon Galić, 1. – 15. svibnja 1948.
7.3.202. naslov: Ruže | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Dr. Slavan Vidović, Split |
izložba: »Dalmatinski festival« Izložba likovnih umjetnika za Dalmatinski festival, Split, Umjetnički salon Galić, 18.
kolovoza - 18. rujna 1945.
7.4.203. naslov: Vranjic | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: autor | izložba: I. prvomajska izložba u Splitu 1946
7.6.205. naslov: Šipci | tehnika: ulje na papiru | mjere: 32×42 | potpis: dolje, lijevo V.
Parać | vlasnik: autor | izložba: III prvomajska izložba u Splitu 1948 i Izložba ULUHa Četvrta izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske, Zagreb, Okrugli paviljon, Trg
žrtava fašizma, 21. studenoga - 21. prosinca 1948.: Slikari. Parać Vjekoslav Split,
Lovretska 15: 82 Povratak s polja ulje (fotografija); 83 Šipci ulje; 84 Rad na
Omladinskoj pruzi ulje.
7.7.206. naslov: Jablani (Motiv sa Jadrana) | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje,
desno V. Parać | vlasnik: Miho Tartaglia | izložba: Izložba »Dalmatinski festival« u Splitu
1945 | napomena: Reproducirano u
7.8.207. naslov: Mljekarice (U zimskom pejzažu) | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: autor
7.9.208. naslov: U vrtu (kopač) | tehnika: ulje na dasci | potpis: dolje, desno Parać | vlasnik: Galerija umjetnina, Split
7.10.209. naslov: Težaci | tehnika: ulje na dasci | mjere: 38×46 | vlasnik: Čičin Šain, Split | izložba: Izloženo na ilegalnoj izložbi za vrijeme talijanske okupacije, Split 1943. N[arodno] O[slobodilački] O[dbor]
7.11.210. naslov: Polje (zimski pejzaž - smokve sa čempresom) | tehnika: ulje na dasci | mjere: 38×46 | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: autor
7.12.211. naslov: Grupa studija raznih kompozicija | tehnika: uglavnom crteži i gvaš akvareli
7.13.212. naslov: Zimsko jutro (Kaštel Gomilica) | tehnika: akvarel | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: Srđan Srdar, Zagreb
7.14.213. naslov: Interieur | vlasnik: Vitturi, Trst
7.15.214. naslov: Dalmatinski pejzaž | tehnika: ulje | vlasnik: Vitturi, Trst
7.16.215. naslov: Studija konja | tehnika: ulje | vlasnik: Vitturi, Trst
7.17.216. naslov: Zimski pejzaž (sa prolaznicima na putu) | tehnika: ulje na platnu | mjere: 30×41 | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: autor
7.18.217 naslov: | tehnika: ulje na platnu | mjere: 32,50×46 | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: autor
7.19.218. naslov: Jesenski pejzaži (u polju Kaštela Gomilice) | tehnika: akvarel na papiru
| mjere: 33×45,5 | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: Muzej Narodnog Oslobođenja,
Split | izložba: VI. izložba ULUHa, Udruženje likovnih umjetnika Hrvatske. Šesta izložba, Zagreb, Umjetnički paviljon, 29.
studenoga - 29. prosinca 1950.: Slikari. Parać Vjekoslav Zagreb, Ilica 106: 57 Jesenski
pejzaž akvarel 56×65; 58 Skica za autoportret ugljen 57×41.
7.20.219. naslov: Skica za autoportret | tehnika: ugljen | izložba: V. izložba ULUHa, Veoma vjerojatno Izložba likovnih radova iz Narodnooslobodilačke borbe u čast 8.
godišnjice Narodnog ustanka u Hrvatskoj, Zagreb, Salon Udruženja likovnih umjetnika
Hrvatske, 27. srpnja - 3. kolovoza 1949.
7.21.220. naslov: Povratak s polja | tehnika: ulje na platnu | vlasnik: Općina Kaštel Novi
(Poklonjeno Maršalu Titu ?) | izložba: III. prvomajska izložba u Splitu 1948. i izložba
ULUHa u Zagrebu 1948. | napomena: Reproducirano Katalog IV. izložbe ULUHa 1948. i
8.1.221. naslov: Avioni, avioni! (pred skloništem) | tehnika: crtež - sepia | potpis:
dolje, desno V. Parać | vlasnik: autor | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split Izložba umjetnika partizana, Split, srednja palača Botićeve poljane, 23. prosinca 1944.
- 10. siječnja 1945.: Parać Vjeko: 60) »Avioni, avioni …« - sepija; 61) Zora na bojištu
- crtež kredom; 62) Nijemci ulaze - crtež tušem; 63) Pred bolnicom - crtež tušem; 64)
Sirotinja - crtež tušem; 65) Vješala - crtež tušem; 66) Ustanak - gvaš; 67) Patrolni
čamac - akvarel; 68) Na položaju, Karavana - skice za linorez; 69) Partizani, Pred
bunkerom - skice za linorez; 70) U doba novog poretka - crtež akvarelom; 71) Partizanski
leut - karton za fresko. Izložba umjetnika partizana, Dubrovnik, Radnički dom, 2. - 12. veljače 1945. Parać
Vjeko: 38) »Avioni, avioni …« - sepija; 39) Zora na bojištu - crtež kredom; 40) Nijemci
ulaze - crtež tušem; 41) Pred bolnicom - crtež tušem; 42) Sirotinja - crtež tušem; 43)
Vješala - crtež tušem; 44) Ustanak - gvaš; 45) U doba novog poretka - crtež akvarelom.
Izložba umjetnika partizana, Zagreb, Umjetnički paviljon, 20. lipnja - 20. srpnja
1945.: Parač Vjekoslav: 87) Karavana uz Kozjak akvarelirani crtež; 88) Partizani
lavirani crtež (fotografija); 89) Sprovod u zoru crayon; 90) Nijemci dolaze lavirani
crtež; 91) Vješala lavirani crtež; 92) Ranjenik lavirani crtež; 93) Na brdima gouache;
94) Partizanski leut akvarel.
8.2.222. naslov: Zora na bojištu (pogreb u zoru) | tehnika: crtež kredom | potpis: dolje,
desno V. Parać | vlasnik: Muzej Narodnog oslobođenja, Zagreb | izložba: Izložba umjetnika
partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 i u Osijeku Možda: Izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske, Osijek, Dom kulture, 5. - 14.
studenoga 1950.: Slikarstvo. Parać Vjekoslav Zagreb, Ilica 85: 96 Sprovod u zoru olovka
63×78; 97 Nijemci ulaze lavirani tuš 45×66; 98 Partizanski leut akvarel 78×63.
8.3.223. naslov: Nijemci ulaze (jedan prizor) | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, sredina V. Parać | vlasnik: Muzej Narodnog oslobođenja, Zagreb | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 i u Osijeku 1950.
8.4.224. naslov: Pred bolnicom (iz kamiona) | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, desno
V. Parać | vlasnik: Dr. Panac, okulist, Zagreb | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split
1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 i u Osijeku 1950. Na izložbi u Zagrebu pod nazivom:
»Ranjenici« | napomena: Reproducirano u
8.5.225. naslov: Sirotinja (Glad) | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, sredina V. Parać | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945 i Osijek 1950.
8.6.226. naslov: Vješala (pred Sv. Franom) | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, lijevo
V. Parać | vlasnik: Okružni N[arodni] O[dbor] | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split
1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 | napomena: Reproducirano
8.7.227. naslov: Ustanak (na kamionu) | tehnika: gvaš | potpis: dolje, desno V. Parać |
vlasnik: autor | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944. | napomena: Reproducirano
8.8.228. naslov: Patrolni čamac (partizanski leut) | tehnika: akvarel | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: Muzej Narodnog oslobođenja, Zagreb | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944, Dubrovnik 1945, Zagreb 1945 i u Osijeku 1950.
8.9.229. naslov: Na položaju | tehnika: skica za linorez | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.
8.10.230. naslov: Na položaju | tehnika: skica za linorez | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.
8.11.231. naslov: Partizani | tehnika: skica za linorez | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.
8.12.232. naslov: Pred bunkerom | tehnika: skica za linorez | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.
8.13.233. naslov: U doba novog poretka (Obješeni u ulici) | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.
8.14.234. naslov: Partizanski leut | tehnika: karton za fresko | napomena: Reproducirano u
8.15.235. naslov: Bombardirane kuće | tehnika: akvarelirani crtež | potpis: dolje, desno V. Parać | vlasnik: autor [olovkom, rukopisom: Solin ?]
8.16.236. naslov: Bjegunci (»Zbijeg«) | tehnika: crtež ugljenom | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: Branko Zuppa, Split | izložba: Izložba umjetnika partizana, Split 1944.
.17.237. naslov: Karavana uz Kozjak | tehnika: akvarel - crtež | potpis: na lijevoj strani bočno V. Parać | vlasnik: zubar Antolić, Velika Gorica | izložba: Izložba umjetnika partizana, Zagreb, 1945.
8.18.238. naslov: Partizani | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, u sredini V. Parać |
vlasnik: zubar Antolić, Velika Gorica | izložba: Izložba umjetnika partizana, Zagreb, 1945.
| napomena: Reproducirano
8.19.239. naslov: Ubijeni čovjek | tehnika: crtež tušom | potpis: dolje, u sredini V. Parać | napomena: Nestao na izložbi u Pragu
8.20.240. naslov: Na brdima | tehnika: gvaš | potpis: dolje, lijevo V. Parać | vlasnik: [olovkom, rukopisom: ?] | izložba: Izložba umjetnika partizana, Zagreb, 1945.
9.1.241. naslov: Na gradilištu | tehnika: ulje na lesonitu | vlasnik: Oblasni N[arodni] O[dbor], Split
9.2.242. naslov: Telegrafski radnik | tehnika: ulje na lesonitu | vlasnik: Narodna fronta, Split
9.3.243. naslov: Omladinska pruga | tehnika: ulje na lesonitu | vlasnik: Galerija umjetnina, Split
9.4.244. naslov: Grupa žena | tehnika: dekorativni paneau u temperi na salonitu | napomena: Rađeno prigodom izložbe »Obnova« u Splitu
9.5.245. naslov: Nova gradilišta | tehnika: ulje na platnu | potpis: dolje, lijevo V.
Parać | vlasnik: Tvornica »10. kolovoz« u Majdanu poklonila Maršalu Titu Posjetio tvornicu 26. srpnja 1946. (
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb: 1
Antičević, Split: 46, 47
Antolić, zubar, Velika Gorica: 237, 238
Antunac, Grga, profesor: 34
Arambašin, Jozo, doktor: 29
autor, kod N. Parać, Zagreb, Ilica 106: 148
autor, Solin: 26, 28, 136, 145
autor, Zagreb: 137
autor: 4, 7, 12, 20, 31, 42, 88, 92, 96, 103, 108, 109, 125, 167, 173, 175, 184, 185, 186, 188, 189, 190, 203, 204, 205, 207, 210, 216, 217, 221, 227, 235
Batušić, Slavko, doktor, Zagreb: 25
Bekavac, doktor, Split: 153
Belošević, Maša, udova doktora: 21.
Benzon, Ante: 27
Birimiša, Božo, inženjer, Split: 160
Bogić (Boco), Split: 55
Boschi: 118
Bučan, Antun, Split: 91
Buić, Mirko, doktor, Split: 187
Bulić, Frane, Branka Đonovića 6, Dedinje, Beograd: 15
Bulić, Ivo, doktor, Split: 15
Bulić, Luka, Split: 159
Cetineo, Ante, profesor, Split: 41
Ciciliani, Emil, pokojni inženjer, Split: 111
Coda, direktor, Zagreb: 10
Cvejić. Nikola, inženjer, operni pjevač, Beograd (ili u Rumi): 18
Čerina, Marica, udova Vukušić: 9
Černe, Ivan, liječnik, Zagreb: 85, 87
Čičin-Šain, Ćiro, Split: 44, 209
Delorko, Olinko, Zagreb: 77
Desnica, Vladan, Zagreb: 86
Deutsch-Maceljski, inženjer, Zagreb: 6, 106
Drašković, Špiro, Solin: 52
Električno poduzeće, Split: 101
Ferić, Marin, Zagreb: 17
Fisković, Cvito, doktor, Split: 174
Franceschi, Vjekoslav, doktor: 128
Francuski institut, Zagreb: 102
Frua, Josip, doktor, Zagreb, Medvešćak: 123, 124
Galerija Meštrović, Split: 140
Galerija umjetnina, Split: 2, 13, 76, 80, 116, 142, 163, 178, 208, 243
Galerija umjetnina, Zadar: 201
Gašpić, Ante, Zagreb, Kukovčeva 5: 45
Grafička zbirka Sveučilišne biblioteke, Zagreb: 23, 99, 100, 105, 114, 115, 155, 157
Hergešić, Ivo, doktor, Zagreb: 89
Ivanišević, Drago, Zagreb: 177
Ivić, Srećko, doktor, Split, Balkanska ulica: 56, 57, 58, 59, 151
Jablanović, Josip, Split: 149, 152
Jagić: 126
Jelić, Stipe, Split: 38, 168
Kaliterna, Fabijan, inženjer, Split: 33, 50, 54
Karlovac, Antun, apotekar, Split: 32
Katić, Lovre, doktor, Solin: 147, 169, 182, 195
Kerdić, Ivo, profesor, Zagreb: 11
Livadić, Branimir, doktor, Zagreb: 60
Lučić Roki, Juraj, Vis: 162
Mađer, Drago, Zagreb: 71, 113, 171
Mardešić, Toni, Komiža 37
Marković, Drago: 68
Marković: 75
Markovina, Ivo: 81
Moderna galerija, Zagreb: 72, 82, 139, 143, 144
Muzej Kneza Pavla, Beograd: 112, 161
Muzej Narodnog Oslobođenja, Split: 218
Muzej Narodnog Oslobođenja, Zagreb: 222, 223, 228
Muzej, Beograd: 138
Narodna fronta, Split: 242
Oblasna samouprava, Split: 56, 57, 58, 59
Oblasni Narodni Odbor, Split: 241
Očić, Vlado, Zagreb, Nazorova ulica: 63, 94
Okružni Narodni Odbor, Split: 226
Općina Kaštel Novi: 220
Općina Split: 62, 150, 170
Panac, okulist, Zagreb: 224
Parać, Berislav, Zagreb, Nazorova: 129
Parać, Dalibor, Zagreb: 146
Parać, Nevenka, Zagreb, Ilica 106: 69, 199
Parać, Solin: 70
Pfefferer, Zlatko, liječnik, Zagreb: 74
Polić, Nino: 73
Rabadan, Vojmil, profesor, Zagreb: 181
Radica, Branko, doktor, Split: 110
Rismondo, Vladimir, profesor, Split: 84
Salon Ulrich, Zagreb: 66
Savezna komisija, Beograd: 219
Segedy, gospođa, Zagreb, Medulićeva 23: 122
Senjanović, Mate. inženjer, Rijeka: 61
Smodlaka, Hranko, inženjer, Split: 65
Sokolski dom, Solin: 131, 132, 133
Srdar, Srđan, Zagreb: 212
Srdar, Zagreb, Nazorova ulica: 119, 127
Šimunić, Zvonko, advokat, Split: 141
Šmidhen, Fanika, Zagreb, Prilaz: 43, 130
Šuperina, gospođa: 22
Tartaglia, Miho: 206
Tresić-Pavičić, Ante, Split: 14, 28
Tvornica »10. kolovoz«, Majdan, Solin: 245
Ulrich, Zagreb: 75
Vajda, Zagreb, Ilica 106: 77
Vatavuk, Ante, Zagreb, Mihanovićeva 16: 64
Vidović, Slavan, doktor, Split: 48, 78, 79, 164, 166, 200, 202
Villa Dalmacija, Split: 3, 83, 154
Vitturi, Trst: 213, 214, 215
Warnier, Paris: 5
Zuppa, Branko, Split: 236
Župna crkva Svetoga Martina, Vranjic, prvi oltar desno: 30
Četvrta izložba Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske, Zagreb, Okrugli paviljon, Trg žrtava fašizma, 21. studenoga - 21. prosinca 1948.: 220
Fisković, Cvito. Partizanski spomenici, Split 1945.: 221
Osma prolećna izložba slikarskih i vajarskih radova jugoslovenskih umetnika, Beograd, Umetnički paviljon, 10. svibnja - 4. lipnja 1936.: 148
Ostvarenja. Književno-likovni almanah, Zagreb, nema podatka o godini: 147
Pola vijeka jugoslavenskog slikarstva (1900 - 1950), Zagreb, Moderna galerija, 9. svibnja - 30. lipnja 1953.: 72
Šrepel, Ivo. Hrvatska umjetnost, Zagreb 1943.: 72