Istraživanje arhivske pismenosti među studentima povijesti i informacijskih znanosti Filozofskoga fakulteta u Osijeku
DOI:
https://doi.org/10.36506/av.66.4Ključne riječi:
anketni upitnik, arhiv, arhivska terminologija, arhivska pismenost, informacijska pismenost, studentiSažetak
Autori u radu donose rezultate istraživanja poznavanja osnovne arhivske terminologije među studentima povijesti i informacijskih znanosti Filozofskoga fakulteta u Osijeku, kao uvoda u istraživanje arhivske pismenosti. Na temelju teorijskoga pristupa istraživanju arhivske pismenosti, a samim time i arhivske terminologije, osmišljeno je istraživanje koje je za cilj imalo razmotriti kako vrsta i razina studija te pohađanje sveučilišnih kolegija sa sadržajima o arhivima i arhivskom gradivu, kao i individualna iskustva ispitanika s arhivima, mogu utjecati na rezultate, odnosno poznavanje arhivske terminologije. Podatci su prikupljeni u ljetnom semestru ak. god. 2022./2023. putem anketnoga upitnika, a obrađeni su metodama deskriptivne i inferencijalne statistike. Posebna je pozornost stavljena na rezultate čiji pokazatelji upućuju na utjecaj pojedinačnih karakteristika studenata (odsjek, godina studija, pohađanje kolegija), na točnost kako jednostavnijih tako i složenijih pitanja iz osnovne arhivske terminologije.