Primjena lijekova kod odabranih vulnerabilnih skupina: stare osobe u kliničkim ispitivanjima
Keywords:
etika, vulnerabilne skupine, stare osobe, klinička ispitivanja1 , informirani pristanakAbstract
“Vulnerabilna osoba je osoba koja ima veći rizik od ispitivača u kliničkoj studiji nego od samog
oboljenja. Primjeri vulnerabilnih osoba uključuju bolesnike s vrlo ozbiljnim oboljenjima koji
imaju velika pozitivna očekivanja od primjene novog lijeka, osobe koje imaju profesionalni
odnos s istraživačima (npr. studenti medicine, medicinske sestre, zaposleni u farmaceutskim
kompanijama i sl.).”
Klinički istraživači u prošlosti su štitili vulnerabilne osobe isključujući ih iz istraživanja, ali taj
pristup nije više moralno prihvatljiv. Istraživače se potiče da dizajniraju kliničke studije koje bi
uključile vulnerabilne subjekte. Da bi postigli moralno valjane rezultate, klinički ispitivači moraju
biti svjesni i prihvatiti smjernice i zahtjeve lokalnih etičkih odbora. Nije nerazumno zahtijevati
od vulnerabilne osobe da prihvati razumni stupanj rizika u cilju dobrobiti budućih bolesnika.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).