Bioetička pitanja u vezi sa sigurnošću lijekova kod vulnerabilnih skupina
Keywords:
vulnerabilne populacije, sigurnost lijekova, pristanak obaviještenog ispitanikaAbstract
U cilju procjene stavova studenata medicine u odnosu na sudjelovanje vulnerabilnih subjekata
u kliničkim ispitivanjima, proveli smo studiju presjeka (N = 174, studenti dodiplomskih
studija Medicinskog fakulteta, Univerziteta u Beogradu). Studija presjeka provedena
je tijekom jednog dana, na slučajno odabranim uzorcima studenata 3. godine (95/493
studenata) i 6. godine (79/510 studenata). Ukupno je odgovoreno na 83 % postavljenih
pitanja. Rezultati studije pokazali su da studenti našeg fakulteta uglavnom nisu voljni
sudjelovati kao dobrovoljci u kliničkim ispitivanjima, niti raditi u nehigijenskim romskim
naseljima. Studenti su naglasili važnost dobivanja pristanka i djeteta i roditelja za sudjelovanje
u kliničkom ispitivanju. Kada su u pitanju ispitivanja novih lijekova na populaciji starijih
dementnih bolesnika, većina ispitanika smatra da informirani pristanak treba biti sličan
pristanku za bilo koju drugu populaciju. U zaključku, tekući medicinski kurikulum treba
biti više usmjeren na procjenu sigurnosti lijekova u vulnerabilnim skupinama. Posebno je
potrebno unaprijediti rad s pripadnicima marginaliziranih skupina (npr. dodatna edukacija,
posjeti nehigijenskim romskim naseljima i zajednički projekti).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).