Children’s Autonomy in Medical Decision-Making
Ključne riječi:
children’s autonomy,, decision-making, educational psychologySažetak
https://doi.org/10.21860/j.10.1.9
Treba li djeci dozvoliti da izraze svoje mišljenje o liječenju ili sudjelovanju u kliničkom
ispitivanju? U prošlosti se pretpostavljalo da djeca nisu dovoljno zrela da donose odluke koje
utječu na njihovu dobrobit, stoga se skrbnicima davala moć odlučivanja umjesto njih. Autor
će tvrditi da bi se ta praksa trebala promijeniti i da bi djeci trebalo omogućiti da se uključe.
Autor navodi P. Grootens-Wiegersova, I. M. Heinova, J. M. van den Broekova i M. C. de
Viresova istraživanja u pogledu sposobnosti djece, od razvojnih i neuroznanstvenih aspekata
da djeca zapravo počinju spoznavati ono što im se sviđa ili ne sviđa, dobro i loše... od vrlo
rane dobi. Iako su ti procesi postepeni, istraživanje nam govori da djeca nisu tako nezrela kao
što smo prije mislili. Autor, stoga, tvrdi da se dječja autonomija mora na neki način poštovati
kada se donosi medicinska odluka. Barem im se mora reći koje su opcije dostupne i tražiti
njihovo mišljenje.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Autori koji objavljuju u ovom časopisu slažu se sa slijedećim uvjetima:
- Autori zadržavaju autorska prava i dodjeljuju pravo časopisu na prvo objavljivanje uz istovremeno uvažavanje Creative Commons Attribution License koje omogućava drugima da dijele rad uz priznavanje njegova autorstva i početne objave u ovom časopisu.
- Autori mogu sklopiti zasebne, dodatne ugovorne dogovore o neekskluzivnoj distribuciji objavljene verzije rada (npr. objaviti ga u repozitoriju institucije ili ga objaviti u knjizi), uz priznavanje da je njegova početna objava bila u ovom časopisu.
- Autorima je dopušteno i ohrabruje ih se da objavljuju svoje radove putem društvenih mreža (npr. u repozitoriju institucije ili na njenim internetskim stranicama) prije i za vrijeme prijave obzirom da to može doprinijeti produktivnoj razmijeni te ranijeg i većeg citiranja objavljenog rada (Vidjeti: The Effect of Open Access).