Uloga bioetike u obrazovanju inženjera okoliša
Ključne riječi:
etika, bioetika, obrazovanje, Inženjerstvo okolišaSažetak
https://doi.org/10.21860/j.10.2.9
Rad pruža osvrt na potrebu uvođenja kolegija koji bi se bavio bioetičkim konceptima u visokoškolskom obrazovanju na primjeru studijskog programa Inženjerstvo okoliša na Geotehničkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Radi se o studiju iz polja Temeljnih tehničkih znanosti gdje se moralno-etički principi često samo načelno podrazumijevaju, najčešće u vidu tehničke etike. Iako profit tu igra veliku ulogu, moramo sagledati struku u širem kontekstu. U sklopu studija postoje kolegiji koji se u određenoj mjeri dotiču integrirane bioetičke tematike, ali u nedovoljnoj mjeri. U posljednje vrijeme počinje se prepoznavati mjesto koje bi bioetika mogla i trebala zauzimati u obrazovanju budućih inženjera okoliša s obzirom na to da će oni svoj profesionalni rad usmjeravati prema različitim aspektima. Pri tome treba imati na umu da njihovo inženjersko djelovanje utječe na kvalitetu života i zdravlje ljudi, kao i na dobrobit drugih živih bića s kojima smo neraskidivo povezani.
##submission.downloads##
Objavljeno
Broj časopisa
Rubrika
Autorska prava
Autori koji objavljuju u ovom časopisu slažu se sa slijedećim uvjetima:
- Autori zadržavaju autorska prava i dodjeljuju pravo časopisu na prvo objavljivanje uz istovremeno uvažavanje Creative Commons Attribution License koje omogućava drugima da dijele rad uz priznavanje njegova autorstva i početne objave u ovom časopisu.
- Autori mogu sklopiti zasebne, dodatne ugovorne dogovore o neekskluzivnoj distribuciji objavljene verzije rada (npr. objaviti ga u repozitoriju institucije ili ga objaviti u knjizi), uz priznavanje da je njegova početna objava bila u ovom časopisu.
- Autorima je dopušteno i ohrabruje ih se da objavljuju svoje radove putem društvenih mreža (npr. u repozitoriju institucije ili na njenim internetskim stranicama) prije i za vrijeme prijave obzirom da to može doprinijeti produktivnoj razmijeni te ranijeg i većeg citiranja objavljenog rada (Vidjeti: The Effect of Open Access).