Različiti pristupi u sustavu potpore u visokom obrazovanju za gluhe i nagluhe studente

Autor(i)

  • Damir Herega

Ključne riječi:

gluhi i nagluhi studenti, potpore u visokom obrazovanju

Sažetak

Gluhe i nagluhe osobe imaju različite potrebe u visokom obrazovanju. Gluhe osobe isključene su iz svih glasovno-govornih informacija i velik broj gluhih osoba ne može razviti razumljiv govor. One se služe znakovnim jezikom kao prvim jezikom. Nagluhe osobe imaju bolje razvijen govor i jezik te bolja školska predznanja, no i te osobe imaju teškoća s praćenjem nastave, „hvatanjem“ brze komunikacije ili razumijevanjem govora u buci. Gluhi i nagluhi studenti urednih intelektualnih sposobnosti mogu usvojiti svaku nastavnu cjelinu, jednako kao i bilo koji student koji čuje. Nužno je prilagoditi poučavanje njihovim mogućnostima i potrebama te im olakšati razumijevanje gradiva. Rad će prikazati na koji način osobe oštećena sluha komuniciraju i usvajaju znanja te će biti demonstrirana minimalna potrebna podrška u visokom obrazovanju: korištenje tumača za znakovni jezik, FM uređaja te pomoć daktilografa koji pretvaraju izlaganje u tekst na ekranu.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-08-31