Bioetičko obrazovanje u srednjoj školi

Autor(i)

  • Nataša Vulić

Sažetak

Otkako je u srednjoškolsko obrazovanje Republike Hrvatske 2002. godine uveden novi pro-gram etike, u III. godini učenja obrađuje se bioetika. Cilj bioetičke edukacije upoznavanja je učenika s bioetičkim predmetnim područjem i osposobljavanje za kreativno dijaloško sudje-lovanje u artikuliranju i rješavanju moralnih dilema.Okvir poduke utvrđen je s pet nastavnih cjelina:

– Čovjek u cjelini života

– Bioetika kao odgovor

– Ekologija i zaštita okoliša

– Bioetika i biologijske znanosti

– Medicinska bioetika,

a kompetencije učenika ostvaruju se u području univerzalnog, kao području koje obuhvaća sve ljude i području pluriperspektivnosti koja obuhvaća dijaloge svih relevantnih pristupa.Iako je bioetičko obrazovanje u gimnazijama uokvireno u jednom godištu, a u strukovnom školstvu i manje, ono je temelj za identificiranje egzistencijalnih pitanja prirode i čovjeka i ovladavanja metodama vođenja dijaloga u različitim stajalištima.Osobitost ovog programa je u mogućnosti da nastavnici i učenici kreiraju stajališta u mo-ralnim dilemama svijeta koji ih okružuje. To je i program koji pretpostavlja poznavanje po-vijesnog konteksta različitih stajališta i program prevođenja na jezik suvremenih moralnih prosudbi.Srednjoškolska dob vrijeme je kada pitanja prirodnih prava i prava dostignutih civilizacijskim tijekovima, dolaze na propitivanje i prosudbu, te zaslužuju mjesto u odgoju i obrazovanju. Mi se nadamo da je navedeni okvir bioetičkog obrazovanja za to dostatan i da je ponuda poj-mova i nastavnih sadržaja u tom okviru poticaj za postizavanje ciljnih postignuća.

##submission.downloads##

Objavljeno

2022-08-31